Rabu, November 15, 2017

Jawatankuasa CEC DAPigs yang baru selesai diadakan baru - baru ini memberikan mesej jelas membuktikan bahawa parti itu lansung tidak mengendahkan kepentingan orang Melayu.

Perkara itu dapat dilihat apabila keputusan jawatankuasa itu menyaksikan tidak seorang pun wakil orang Melayu yang dipilih oleh perwakilan. Sebaliknya, mereka hanya mendapat undian kurang dari 500.

Namun perkara itu bukan satu isu yang baru bahkan ianya sudah dijelaskan sebelum ini. Malah bukan sahaja diperingkat Pusat DAPigs menolak kepimpinan dikalangan orang Melayu ni.

Tapi diperingkat Negeri pun DAPigs tidak senang melihat orang Melayu menjadi pemimpin. Contohnya cukup jelas apabila ADUN DAPigs Mentakab diugut oleh ahli parti itu sebelum ini.

ADUN DAPigs itu suatu ketika dahulu pernah tampil menghina dan mengugut mahu memfailkan saman terhadap Mufti Pahang tetap tidak berjaya menarik perhatian ahli parti tersebut.

Sebaliknya, ADUN DAPigs Mentakab yang pernah mempertikaikan isi kandungan khutbah Aidil Adha itu juga turut pernah diberikan amaran supaya tidak bertanding.


Maka, dengan erti kata lainnya, usaha yang dilakukan oleh Si ADUN DAPigs Mentakab itu sebelum ini yang mahu parti Komunis diberikan pengiktirafan juga hanya sekadar sia - sia belaka.

Mungkin Si ADUN DAPigs Mentakab tu ingat dengan cara dia mendesak Kerajaan supaya memberi pengiktirafan kepada parti Komunis itu dapat melonjakkan nama dia dalam pemilihan semula kali ini.

Tapi malangnya, Si ADUN DAPigs itu perlu menerima hakikat bahawa DAPigs tetap mengamalkan Politik Chauvanist dan tidak mengiktiraf kepimpinan dikalangan orang Melayu secara terbuka. Bagi DAPigs, Melayu ni hanya layak jadi Barua mereka sahaja!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping