Rabu, November 08, 2017

Mungkin dek kerana terlalu teruja membuat pengumuman berkaitan dengan pemberian bonus 3 bulan tipu yang dibuat sebelum ini telah mengakibatkan Si Azmin Ali ni hilang ingatan.

Mungkin sebab itu Si Menteri Besar Selangor itu seolah - olah terlupa mengenai isu skandal melibatkan Dana Rakyat sebanyak RM 30 billion yang dipindahkan ke akaun DEIG sebelum ini.

Seingat kita, isu mengenai pindahan Dana Rakyat itu masih belum dijelaskan secara terbuka. Malah janji Si Azmin Ali tu nak menjelaskan perkara itu juga masih ditunggu - tunggu.

Realitinya, isu berkaitan dengan dana tersebut telah menimbulkan pelbagai kecurigaan dikalangan para pemimpin sama ada dikalangan BN mahupun puak Pakatan Haprak tu sendiri.

Malah rakyat juga ingin mengetahui kebenaran mengenai perkara tersebut. Namun malangnya Si Azmin Ali tu hanya sekadar mendiamkan diri dari memberikan penjelasan mengenainya.

Dan yang paling menghairankan, kenapa dalam Bajet 2018 Selangor kali ini, Si Azmin Ali tak pulak sibuk nak menyentuh isu berkaitan dengan Dana Rakyat sebanyak RM 30 billion itu?

Persoalan itu dibangkitkan oleh ADUN Sungai Besar, YB Budiman Zohdi yang mendakwa sikap berdiam diri Si Menteri Besar Selangor itu telah menimbulkan rasa curiga dikalangan rakyat.
"Dalam bajet kali ini saya nak bangkitkan beberapa isu berkaitan isu DEIG untuk beberapa belanjawan sebelum ini menteri besar tidak pernah terlepas sebut soal DEIG tetapi bajet 2018 tidak menyebut langsung soal DEIG, malah menteri besar sendiri pernah sebut tidak pernah gentar bahawa siasatan berkaitan DEIG," katanya ketika sesi perbahasan pembentangan belanjawan Selangor 2018 di Dewan Negeri Selangor.
Dalam perkembangan sama, YB Budiman juga turut mempersoalkan status penstrukturan aset Perbadanan Menteri Besar (MBI) bagi membolehkan syarikat DEIG itu memulakan operasi.

Malah Budiman juga membidas tindakan Rejim Pakatan Selangor pimpinan Azmin kerana membisu dan tidak memaklumkan perkembangan mengenai penubuhan syarikat pelaburan itu.

Secara tidak lansung, tindakan Rejim Pakatan Selangor itu memberikan gambaran seolah - olah DEIG ini sedang menghadapi masalah tetapi sengaja disembunyikan oleh Si Azmin Ali tu untuk melindungi kemaluan dirinya sendiri!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping