Jumaat, November 03, 2017

Heh! Bijak juga Si Rewcastle ni nak melepaskan diri dia dari menghadapi pertuduhan menabur fitnah secara berseorangan. Maka mula la dia menggelupor tak tentu arah mengaitkan nama orang lain.

Kalau sebelum ini, pengasas Mazhab Sarawak Report yang menjadi anutan puak Pakatan Haprak tu cuba memetik nama Ambiga, Pengerusi Bershit sebagai orang yang memberikan dia maklumat.

Tapi malangnya, Si Ambiga tu mula sesak nafas dan mengalami sakit mulut sehingga tidak mampu untuk memberikan sebarang ulasan mengenai dakwaan yang dibuat oleh Si Rewcastle.


Namun kali ini, Si Rewcastle tu menggunakan nama mendiang Kevin Morais, bekas Timbalan Pendakwaraya SPRM pula sebagai sumber yang membekalkan maklumat kepadanya.

Rewcastle-Brown mendakwa Morais telah menghantar kepadanya draf pertuduhan terhadap Perdana Menteri mengenai skandal 1MDB yang kemudian didakwa oleh pihak berkuasa sebagai palsu,.

Rewcastle-Brown juga turut membuat dakwaan kononnya menerima dokumen itu sehari selepas bekas peguam negara Tan Sri Abdul Gani Patail dipecat daripada jawatannya pada 27 Julai 2015.
"Defendan (Rewcastle-Brown) telah menerima draf pendakwaan dan maklumat berkaitan rancangan untuk mendakwa Najib dan pemecatan (Gani) pada hari setelah pemecatannya dari pendakwa raya, Kevin Morais," demikian menurut pernyataan pembelaan itu.
Rewcastle-Brown mendakwa Morais telah memberikan maklumat mengenai siasatan SPRM terhadap bekas anak syarikat 1MDB, SRC International dan peguam itu merancang bertemu dengannya di London.

Dari satu sudut, tindakan Rewcastle itu seolah - olah merupakan satu penghinaan terhadap mendiang Kevin Morais yang digambarkan sebagai seorang penjawat awam pecah amanah dan tidak boleh dipercayai.

Secara tidak lansung, tindakan Si Rewcastle itu membuktikan bahawa dia sedang berada dalam keadaan terdesak. Maka terpaksa la dia jual nama mendiang Kevin Morais sebab dia tahu, orang yang dah meninggal dunia tak boleh bercakap!!!
Categories:

1 ulasan:

  1. nasib baik dia tak kata dapat wahyu dari langit ketujoh.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping