Rabu, November 01, 2017

Huh! Tak heran la bila isu kebajikan dikalangan ahli serta pemimpin parti DAPigs itu kini sedang menjadi satu isu yang hangat diperkatakan dikalangan rakyat. Rupanya, isu itu bukan isu baru.

Nampak gayanya, rintihan dan rayuan yang cuba dibangkitkan oleh bekas isteri Ahli Parlimen Raub berhubung isu kebajikan sebelum ini sedikit pun tidak mendapat perhatian pemimpin parti itu.

Sedangkan isunya cukup mudah. Bekas isteri Ahli Parlimen Raub itu menggesa agar kepimpinan DAPigs dapat menyediakan perkhidmatan perubatan yang terbaik untuk bekas suaminya.

Itu pun DAPigs seolah - olah tidak mempedulikannya. Sebaliknya, DAPigs lebih cenderung berasa megah diatas pentas Politik berceramah soal nak menjaga kebajikan rakyat hampir setiap hari.

IRONIKnya, DAPigs gagal menjaga kebajikan dikalangan ahlinya sendiri. Malah ada juga dikalangan pemimpin yang mendakwa mereka dipinggirkan oleh kepimpinan parti itu secara terbuka.

Buktinya cukup jelas apabila ADUN DAPigs Tanjung Bungah tampil meluahkan rasa kecewanya terhadap kepimpinan parti yang lansung tidak mengendahkan suaranya selama hari ini.

Jelas ADUN DAPigs itu, dia lansung tidak diberikan sebarang ruang untuk bersuara sama ada didalam parti mahupun didalam Rejim DAPigs pimpinan Lim Guan Eng di Pulau Pinang.

Teh Yee Cheu berkata, dia mula dipinggirkan parti dan Rejim DAPigs pada 2013 apabila membangkitkan isu pembangunan di lereng bukit, Pelan Struktur Pulau Pinang dan beberapa perkara lain.
"Semua orang tahu saya tidak sebulu dengan kepemimpinan parti dan kerajaan negeri, ia bukan lagi rahsia. Saya sudah lama mahu undur diri dan tragedi tanah runtuh adalah insiden paling memberi kesan terhadap diri saya," katanya pada sidang media di Pusat Khidmat Tanjung Bungah di sini, hari ini.
Maka secara kesimpulannya, DAPigs bukanlah sebuah parti yang benar - benar mahu memperjuangkan kebajikan rakyat. Sedangkan yang masih hidup pun DAPigs sanggup pinggirkan begitu sahaja. Inikan pula yang sedang mengalami sakit dihospital!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping