Jumaat, November 10, 2017

Memang betul la kata orang, pemimpin puak Pakatan Haprak ni cukup hebat bila bab menjaja air mata untuk menagih simpati dari orang ramai sedangkan hakikatnya, itu semua wayang belaka.

Kali ini, Si Guan Eng tu pulak melakukan perkara yang sama sewaktu Pulau Pinang dilanda banjir baru - baru ini. Guan Eng terpaksa menagih simpati dari Kerajaan Pusat untuk mendapatkan bantuan.

Semuanya akibat kegagalan dirinya sendiri dalam mentadbir Rejim DAPigs Pulau Pinang bagi menyelesaikan isu banjir yang kerap kali melanda sehingga menyebabkan rakyat merana.

Namun ternyata jujuran air mata Si Guan Eng tu hanya sekadar lakonan semta - mata apabila bantuan yang diberikan hanya diperlekehkan oleh puak - puak Pakatan Haprak tu secara terbuka.

Walaupun sudah diberikan bantuan, tapi puak Pakatan Haprak tu masih lagi nak tunjuk sombong kononnya mereka mampu menangani masalah itu tanpa bantuan dari Kerajaan Pusat sekali pun.

Perkara itu dapat dilihat dengan jelas apabila pemimpin Muda PKR ni dengan lagak sombong memperlekehkan ucapan terima kasih kepada Kerajaan Pusat diatas bantuan yang diberikan.

Kot kalau Rejim DAPigs Pulau Pinang tu hebat sangat boleh selesaikan masalah yang dihadapi, buat apa Si Guan Eng tu sibuk menjaja air mata secara terbuka melalui video yang disebarkan?

Kenapa dia beria - ia menelefon Timbalan Perdana Menteri pada pukul 3.30 pagi menangih bantuan dari Kerajaan Pusat? Orang dah bagi bantuan pun masih lagi diorang nak jadikannya sebagai bahan pertikaian?

Nampak sangat yang puak Pakatan Haprak ni terlalu terdesak dan ketandusan idea untuk dijaja menjadi sebahagian daripada agenda Politik mereka semata - mata sedangkan rakyat pulak yang terpaksa menderita atas kebodohan pemimpin Rejim DAPigs itu sendiri!!!
Categories: , ,

2 ulasan:

  1. Sebagai pemimpin yg bermaruah patutnya afif just ucap terima kasih then stop xpayah jadikan isu bantuan ni isu politik..skrg dah terlajak siap sombong lagi tu..mng dasar pemimpin bangsat..moga penang terus tenggelam..

    BalasPadam
  2. melepas anjing tersepit...jenis org(Dr ayam?) munafik....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping