Isnin, November 20, 2017

Ini yang orang kata, "Tiada Beban, Batu Di Galas". Apa yang jelas, puak Pakatan Haprak tu kini diakui sedang memikul "Biawak Hidup" dalam bentuk DAPigs dan PPBM yang jelas memberi beban kepada mereka.

Perkara itu dinyatakan sendiri oleh bekas Perdana Menteri Malaysia yang juga merupakan Pengerusi Pakatan Haprak tu dalam satu kenyataan yang dibuat selepas bertemu RoS hari ini.

Antara lain, Tun Mahathir menjelaskan bahawa RoSbelum meluluskan permohonan pendaftaran Pakatan sebagai sebuah gabungan parti politik disebabkan masalah dalaman DAP dan PPBM.

Tun Mahathir berkata, perkara itu dimaklumkan oleh Ketua Setiausaha Kementerian Dalam Negeri dalam pertemuan yang berlangsung dengan pemimpin utama gabungan Pakatan Haprak tu.

DAPigs sebelum ini dibelit masalah pemilihan semula Jawatankuasa CEC sementara PPBM berdepan risiko dibubarkan berikutan gagal mengadakan AGM walaupun selepas setahun ditubuhkan.
“Mereka dengar rintihan kami. Kami mahu supaya parti campuran ini didaftar secepat mungkin kerana kita memerlukan masa untuk buat persediaan untuk pilihan raya umum (PRU).
“Kalau diberi keputusan seminggu sebelum atau dua minggu sebelum, tidak mencukupi.
“Jadi nampak pegawai faham dan mereka menyatakan bahawa sebab yang mereka lambat beritahu kami ialah kerana ada masalah dengan PPBM dan DAP,” katanya kepada pemberita di perkarangan kompleks KDN sebentar tadi.
Terdahulu bekas Perdana Menteri itu mengetuai rombongan pemimpin Pakatan dengan KDN untuk mengetahui status pendaftaran gabungan itu yang masih belum diluluskan oleh pihak RoS.

Pokok pangkalnya, kelewatan pendaftaran gabungan Pakatan Haprak tu bukan disebabkan kerana RoS cuba menjadikannya sebagai bahan Politik atau mengikut telunjuk mana - mana pihak.

Tapi sebaliknya, ia berpunca dari kelemahan dan kegagalan DAPigs serta PPBM untuk menyelesaikan konflik dalaman parti mereka masing - masing. Bayangkan! Sedangkan nak selesaikan isu dalaman parti pun diorang tak mampu, inikan pulak diorang nak mentadbir Negara kelak!!!
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping