Khamis, November 02, 2017

Heh! Apa yang nak diherankan sangat dengan Si Wan Azizah ni bila dia terlupa apa isi kandungan yang telah dibentangkan dalam Bajet Khayalan puak Pakatan Haprak tu sebelum ini.

Dah nama pun Bajet Khayalan Pakatan Haprak itu hanya dibuat atas dasar syok sendiri. Bukannya puak diorang betul - betul serius nak melaksanakan apa yang telah mereka bentangkan.

Kot kalau sebelum ini pun, isi kandungan pembentangan Bajet Khayalan puak Pakatan Haprak tu banyak bergantung kepada idea lapuk yang dikitar semula untuk memancing undi.


Jadi, tak pelik la kalau Si Wan Azizah tu senada dengan anak dia, Nurul Izzah meroyan macam orang hilang akal apabila Kerajaan membuat keputusan memansuhkan empat buah tol.

Malah Presiden Pakatan Haprak tu hanya dilihat sebagai seorang pemimpin yang tidak mempunyai kredibiliti dan boleh berubah pendirian hanya dalam tempoh masa lima hari sahaja.

Pada 25 Oktober, Wan Azizah selaku Ketua pembangkang di Dewan Rakyat berkata pihak pembangkang bersedia menghapuskan tol jika pembangkang berjaya memerintah Putrajaya pada PRU 14.

Walau bagaimanapun selepas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak mengumumkan pemansuhan kutipan tol dalam pembentangan Bajet 2018, Wan Azizah menukar pendiriannya.

Sebaliknya, Wan Azizah membuat dakwaan bahawa dia tidak bersetuju dengan pemansuhan keempat - empat tol itu dengan alasan kononnya ia akan membebankan rakyat.

Hakikatnya, soal kredibiliti Si Wan Azizah ni sebagai seorang pemimpin bukannya satu isu baru. Tapi ianya sudah menjadi rahsia umum dimana dia memang tidak mempunyai pendirian yang kukuh.

Tengok keadaan sekarang pun cukup la. Mula dia suruh pemimpin PKR Kelantan letak jawatan lantikan mereka secara serta merta. Tapi tak lama kemudian dia tarik balik arahan serta merta tu.

Begitu juga pendirian Wan Azizah terhadap Tun Mahathir yang selama ini didakwa sebagai pemimpin Diktator yang telah menganiayai keluarganya dengan menuduh suaminya seorang Peliwat.

Tapi hari ini, pendirian Wan Azizah terhadap Tun Mahathir bukan sahaja berubah 360 darjah, bahkan bekas Perdana Menteri yang memecat suaminya itu juga yang dijulang dan disanjung sebagai seorang pemimpin ulung!!! Tidakkah itu MUNAFIK namanya!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. madey tak penah nafikan yg anwar peliwat..

    BalasPadam
  2. Kesian kak wan. Nk brpolitik tpi tak ada kemampuan.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping