Ahad, November 12, 2017

Begitulah dakwaan yang sering dijadikan bahan modal Politik Murahan puak - puak Pakatan Haprak tu selama hari ini bagi menghasut orang Melayu agar tidak lagi menyokong UMNO.

Nak pulak bagi mereka yang cuba menumbangkan Kerajaan Barisan Nasional yang ditunjangi oleh orang Melayu pada ketika ini. Slogan itu seolah - olah menjadi ratib mereka setiap hari.

Bahkan mereka juga sering membuat dakwaan kononnya UMNO inilah yang menjadi punca kepada perpecahan dikalangan orang Melayu dan menyebabkan mereka berpuak - puak pada ketika ini.

Tapi yang herannya, dalam Barisan Nasional, UMNO sahaja parti yang didominasi sepenuhnya oleh orang Melayu. Mana ada parti lain yang keahliannya seratus peratus Melayu.

Ianya berbeza dengan puak Pakatan Haprak tu sendiri. Dalam satu gabungan, ada berapa banyak parti yang mendabik dada kononnya mereka memperjuangkan kepentingan orang Melayu?

Sedangkan DAPigs yang secara terang - terangan dikuasai oleh golongan Chauvanist itu pun hanya mempergunakan ahli Melayu sebagai 'Boneka' untuk memperbodohkan rakyat secara tidak lansung.

PKR pun mendakwa kononnya memperjuangkan kebajikan orang Melayu sedangkan rakyat sedar bahawa motif parti itu ditubuhkan hanya untuk menjaga kepentingan Si Ketua Penipu tu sahaja.

Begitu juga dengan PAN yang merupakan parti serpihan PAS sering mendakwa kononnya mereka nak menjaga hak serta mempertahankan orang Melayu sekiranya dapat merampas kuasa kelak.

Malah kepimpinan parti itu juga sering mendakwa kononnya diorang lebih Islamik dari PAS dan UMNO yang dikatakan hanya mempergunakan Islam demi kepentingan Politik semata - mata.

Namun apa bezanya PAN dengn PPBM yang juga turut membuat dakwaan kononnya mereka nak menjaga kepentingan orang Melayu dan Islam sebagai pengganti kepada UMNO serta PAS?

Jika dilihat dari satu sudut, siapa sebenarnya yang memecah-belahkan orang Melayu ini? Adakah Barisan Nasional yang diketuai oleh UMNO atau puak Pakatan Haprak yang ternyata didominasikan oleh DAPigs itu? Yang itu, korang fikir la sendiri!!!
Categories:

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping