Sabtu, April 23, 2011


Pagi - pagi ni, elok kita jadikan bahan ini sebagai satu renungan. Semut seboleh - bolehnya, tak nak kutuk parti yang pernah memayungi kehidupan Semut suatu ketika dahulu.

Asalnya Semut tinggalkan PAS dulu adalah sebab hipokrasi mereka dalam memperjuangkan Islam selepas zaman Allahyarham Ustaz Fadhil Noor.

Kepimpinan dalam PAS masa tu pun dah berpecah kepada dua bahagian. Satu kepimpinan Ulama dan satu lagi dari golongan yang mengaku Profesional.

Tak payah nak cakap la kata PAS parti yang mengutamakan kepimpinan Ulama sebab kalau kita tengok hari ini, perbezaan dua kumpulan tu dah semakin ketara.

Persoalkan balik, sejauh mana ilmu agama yang dimiliki oleh Khalid Gereja, Husam Musang, Mat Sabun dan Mahfuz Bean?

Mereka inilah merupakan barisan kepimpinan Profesional dalam PAS yang kini menjadi Edrogan tegar menjaga kepentingan Politik Anwar.

Walaupun, suatu ketika dahulu, Mat Sabun pernah melabelkan Anwar dengan gelaran Al - Juburi, tetapi kenapa hari ini dia diam membisu seribu bahasa?

Pernah tak ahli PAS tanya dia, kenapa dia panggil Anwar Al - Juburi dulu? Apa jawapan dia? Kini Mat Sabun dah jadi pengikut tegar Si Al - Juburi tu. Ironik bukan?

Maka, tak salah kalau kita lihat perbezaan ketara diantara perjuangan Islam PAS dengan UMNO. Bukan Semut nak kata UMNO bagus. 

UMNO pun banyak lagi rongga yang harus diperbaiki agar parti Kebangsaan Melayu itu benar - benar memperjuangkan Islam sejati demi mempertahankan Agama, Bangsa dan Negara.

Perbezaan mudahnya ialah apabila kita cerita tentang Perpaduan Ummah. Kalau kita ajukan persoalan itu kepada PAS, pasti 50% daripada pengikutnya akan menolak.

Sedangkan dalam UMNO, semua pemimpinnya mengalu - alukan Perpaduan Ummah ini wujud secara realistik dan menyeluruh.

Bak kata Datuk Ahmad Maslan, pintu rundingan Kerajaan Perpaduan diantara PAS dan UMNO tidak pernah ditutup. Ia masih terbuka luas.

Tanya la mana - mana pemimpin UMNO, mereka pasti sudi menerima PAS. Tetapi kenapa PAS yang kononnya memperjuangkan Islam menolak tuntutan syiar Islam ini?

Perkara inilah yang harus dijadikan renungan oleh semua umat Islam di Malaysia. Bukan setakat PAS dan UMNO sahaja yang perlu renungkan perkara ini.

Sesungguhnya, lebih banyak manfaat yang dapat diperolehi jika kedua - dua entiti ini bergabung kelak. Jangan terlalu ikutkan ego semata - mata. Buka pintu hati untuk melihat perkara ini sedalam - dalamnya. Semoga kita beroleh hidayah daripada Allah S.W.T. Insya Allah.
Categories: ,

3 ulasan:

  1. waa yakin lu betui dalam memakmorkan politik di Masia ni..cuma satu waa tak leh harap sangat bab perpaduaan tuh..
    konsepnya bebetui sangat dan wajib amat di hayati. Waa ragu bukan pasal orang Islam tak tau hal tu..tapi kepentingan individu/kumpulan dari kedua pihak mesti jadi penghalangnya. Mereka yang jadikan politik ni kerjaya idup diaorang boleh saja cuak dengan tindakan sepaduan dan satu arah ini. Caya cakap aku masalah berlawan cari pengaruh dan saling ingin menjadi mendominankan parti memasing akan melahirkan ketidakihklasan. Hal ini mesti difahami.
    Aku amat setuju konsep berkongsi kuasa walaupun dikalangan sesama Islam dilaksanakan.
    Tak tau lah..mungkin perpaduan ini dimomokkan sebagai ketakutan umno.Buat aku ini realiti, jika diamati, umno perlu menerimanya diatas kapasiti keikhlasanya memperjuangkan Islam melebihi dari nilai yang ada pada pas.Umno yang jadi tunjang pemerintah berkewajiban menyeru malah membuka laluaan kearah itu.
    he he..
    apa aku dapat? Malaysia negara Islam!

    BalasPadam
  2. Kerana kuasa dan duniawi.... PAS sanggup menjual ISLAM kepada KAFIR dan suka menghalalkan cara !

    BalasPadam
  3. Yang jelas Anwar akan menyokong puak Erdogan dlm PAS dgn wang ringgit. Anwar dan DAP sangat takut jika puak Ulamak menang besar dan melenyapkan puak Erdogan dlm PAS. Sebab puak Ulamak dah celik mata dan rata2 tidak lagi menyokong si Peliwat dan Penzina. Buat apa menyokong dan bersubahat. Orang lain yg dapat nikmat seksnya, orang lain pula turut tumpang berdosa kerana bersubahat.
    Tengok aje kes ADUN Perupok dan ADUN Selingsing balun bini orang. PAS diam aje. Tanda bersubahatlah tu. Dgn kata mudah PAS adalah berdosa, sanggup?
    Tapi kita semua tahu PAS ni jenis yg tak takut akan halal haram dan dosa. Lihat saja bagaimana PAS telah songlap duit Dana Memali utk anak2 yatim. Kan dosa besar tu memakan duit anak yatim? PAS telah cuba menutup kemungkaran itu dan secara terang dah berdosa kerana bersubahat dgn lebai2 yg telah balun duit itu. Inilah contoh lagi bagaimana PAS sanggup tanggung dosa bersama orang lain
    Kalau ini semua bukan bodoh, apakah dia?
    Melayu mudah lupa ????????????????

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping