Sabtu, September 10, 2011


Tu dia aihhh... Korang tengok sendiri gaya Mat Sabu tengah berlakon sedih di depan kubur Mat Indera ala-ala P.Ramlee dalam filem Ibu Mertuaku..
Mat Sabu kata dia adalah penjuang sebenar wira-wira kemerdekaan yang tak diiktiraf kerajaan UMNO/BN.., tapi kenapa baru sekarang dia tau kubur Mat Indera tu wujud..
Maknanya, selama ni Mat Sabu pun tak tau kubur Mat Indera tu ada ke tak.. Dan maknanya, selama ni puak-puak PAS ni tak pernah pun ambik tau pasal Mat Indera tu..
Tapi politik punya pasal.., cerita orang mati pun dorang sanggup korek semula untuk jadikan modal.. Teruk betul puak-puak PAS ni...
Ps: Tak payah cakap la. Diorang memang suka mempolitikkan bila ada sebarang kematian ni. Semuanya nak dijadikan bahan Politik belaka.

Hari tu, dengan kes kematian Teoh Beng Hock. Sibuk suruh buat Suruhanjaya Siasatan dan sebagainya. Padahal kes tu pasal isu rasuah ADUN DAPigs.

Lepas tu isu kematian Allahyarham Baharudin Ahmad yang meninggal dunia sewaktu menyertai perhimpunan Bersih.

Tapi tak de pulak puak - puak Pakatan Pembangkang yang bangang tu nak ambik tanggungjawab dan membiayai keluarga Allahyarham.

Kemudian diorang mempertikaikan mengenai kematian wartawan Bernama di Somalia dengan menyalahkan UMNO sebagai punca kematian beliau.

Sekarang, isu pasal Mat Indera serta anggota Keselamatan Bukit Kepong yang terkorban pulak nak dijadikan bahan Politik.

Apa, diorang ni tak de rasa hortmat ke terhadap mereka yang dah meninggal dunia ni? Macam orang dah tak de agama pulak Semut tengok.

Diorang tak fikir ke macam mana perasaan keluarga mereka yang dijadikan bahan Politik tu semua? Dasar manusia tak de adap. Macam ni nak jadi pemimpin? Ceit!!! Pigidah!!! 
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Manusia yg rugi dunia dan rugi akhirat, muflis dunia dan muflis akhirat, itulah dia. kalau tak tahu tak paham pi tanya dgn haron din, apa dia kata, dah dgn ulamak lain tak nak kata puak umno, nik ajis pula nyanyok, takleh pakai, dah lah tu ngaji tak habis......

    BalasPadam
  2. korang dok kutuk ulamak2..tp ulamak tiap hari riap masa doakan kesejahteraan korang..?pelik2

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping