Khamis, Oktober 27, 2011


Kalau ikut kata Si Wali Terompah tu, fahaman Nasionalisme yang menjadi punca kepada isu gejala murtad dikalangan Umat Islam hari ini.

Tapi, apa pulak komen dia kalau budaya Kristianisasi seperti menyalakan lilin sebagai tanda protes ini dilakukan? 

Bukankah cara ini juga turut menyumbang ke arah Kristinisasi dalam masyarakat Islam? Tambah memalukan, ianya dilakukan oleh 'pelajar' Universiti Islam sendiri!!!


Sekumpulan mahasiswa berhimpun di Universiti Islam Antarabangsa (UIA) di Gombak malam tadi bagi menuntut kebebasan akademik ekoran tindakan universiti itu terhadap pensyarahnya Prof Dr Abdul Aziz Bari.
Walaupun hasrat awal untuk mengadakan demonstrasi, akhirnya kira-kira 50 aktivis Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) menukar rancangan dengan mengadakan protes secara senyap.
Mereka mula berhimpun pada jam 8.35 malam, di perkarangan masjid kampus berkenaan, dengan menyalakan lilin dan mengangkat beberapa poster antaranya tertulis "Mahasiswa tuntut kebebasan akademik" dan "Bebaskan universiti dari cengkaman politik".
Tidakkah ianya satu perkara yang memalukan bagi pelajar itu sendiri untuk menuruti jejak langkah Kristianisasi dihadapan sebuah Masjid?

Mungkin Si Wali Terompah tu lupa yang pemimpin PAS dan jugak PKR sendiri menjadikan amalan ini sebagai sebahagian daripada ritual mereka.

Jadi memang tak salah la kalau kita kata yang diorang ni memang suka tengok nyamuk diseberang laut. Apa yang diorang sendiri buat, semuanya betul belaka!!! Macam sial!!!
Categories: , , ,

7 ulasan:

  1. wali terompah teringin nak jadi penganut kristian sejati

    BalasPadam
  2. Memang sahlah bebudak mahasiswa Melayu tu dah mula menunjukkan bebal mereka bila bawa poster berbunyi "Bebaskan universiti dari cengkaman politik".

    Selama ni parti politik mana yg beria-ia mengrekrut bebudak tongong ni jadi kader2 mereka utk menegakkan negara Islam (konon2nyalah)?

    BalasPadam
  3. Tak pandai menari dikatanya tanah tinggi rendah! Isu moral anak bangsa runtuh disalahkannya UMNO! Isu anak Kelantan yang semakin terjebak dengan dadah , HIV, makNyah dan macam-macam lagi salah siapa pula? Janganlah berdebat seperti budak-budak. Ini masa akhir zaman yang cabaran dan dugaan bermacam-macam. Sepatutnya sebagai manusia kita berusaha kenali diri!Yang tinggi ilmu kongsi ilmu, yang solehah, semakin kuat memohon agar Muslim dilindungi dan sentiasa bermuhasabah!. Seorang ulama tidak akan melempar kata-kata kesat, menghukum, dan menyalahkan orang lain atas kesilapan yang berlaku. Seorang ulama akan sentiasa akur akan dugaan Allah dan memohon agar orang Islam tidak diturunkan bala bencana dan sentiasa dijauhi dari dugaan yg tidak mampu diharungi. Janganlah jadi ulama sepuluh sen. Yang berlakun ulama pula, nilai anda tak laku satu sen. Janganlah hidup dalam penafian, kerana sikap suka menafi ini nampak semakin sudah sebati dgn orang Melayu! Orang Muslim sememangnya mengharungi zaman pancaroba yg sangat hebat sekarang. Dunia Cyber menyebabkan kita terpaksa hidup ibarat " menongkah arus". Hanya kemuafakatan umat yang dapat menyelamatkan kita dari serangan gejala zaman tiada "batasan" ini!

    BalasPadam
  4. Bertaubatlah di beri Allah akal yg bijak tetapi d salah guna......di suruh belajar tapi lain yg d buat. Dimana otak dan akal d beri di gunakan...fikir sendiri jgn dari kata perpatah Kencing dlm mangkok tengok muka sendiri.

    BalasPadam
  5. Pork Nik ajis pengampu lim kit siang.

    BalasPadam
  6. Ini semua terikut perangai ex-MB Perak si Nizar tu kuda tunggangan DAP. Boleh bagi hakmilik tanah 999 tahun ke cina. Perak Boleh...

    BalasPadam
  7. Harap ketua pemuda Pas"Taliban"(mengikut Ustaz Asri)
    dapat mentarbiahkan Ahli SMM supaya tidak menurut budaya orang Kristian kerana yang dok demo pakai lilin tu semuanya pemuda melayu dan wanita yang bertudung.Orang Kristian dok gelak tengok kerana budaya mereka telah didokong oleh mahasiswa/siswi melayu Islam yang pro pembangkang.Betul kata Tuan Guru dan ulamak terkenal pas Ust.Bob Lokman orang islam tak payah ke mahkamah utk tukar agama dari Islam ke Kristian tapi hanya perlu Ke UIA utk acara menyala lilin....Dok ikut adat agama Kristian sah-sah budak budak tu Ust bob kena pergi ajar mengucap pulak.....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping