Khamis, Mac 15, 2012


Wah!!! Ini satu cerita menarik ni. Macam mana dia nak jadi ADUN kalau dia sendiri pun mintak bantuan dari pihak Kerajaan?

Ni kisah seorang Yang DiPertua PAS Kawasan di sebuah daerah di Negeri Pahang ni. Dia pernah mohon Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M).

Tapi, permohonan dia ditolak kerana tak cukup maklumat. Tinggal lagi, dia telah merayu untuk mendapatkan bantuan tersebut. Dan ianya diluluskan oleh Kerajaan. Ini suratnya:

Klik Untuk Besarkan Imej
Nampak sangat la yang dia sendiri pun memang tak layak nak jadi pemimpin sebab dia sendiri kurang berkemampuan. Jadi, macam mana dia nak membantu rakyat nanti?

Itu dah satu hal. Satu lagi, dia tak malu ke dengan pemimpin PAS lain yang mengatakan duit Bantuan Rakyat 1Malaysia ni Haram untuk digunakan?

Kalau dah tau Haram, menda jadahnya pulak Yang DiPertua PAS ni nak mintak bantuan tersebut? Kalau dah tau Haram, baik tak payah mintak lansung!!!

Inilah sikap dan sifat munafik yang ditonjolkan oleh puak - puak Pakatan Pembangkang ni sebenarnya. Depan dia kutuk 'kaw - kaw'. Tapi kat belakang, dia ambik jugak!!! Dasar orang tak tau malu. Lagi dia ada hati nak jadi pemimpin? Ceit!!! Pigidah!!!
Categories: , , ,

11 ulasan:

  1. Kan bila jadi ADUN/AP semua dapat 'projek mega' macam ... (isi sendiri) ... both BN & PR

    BalasPadam
  2. Uit duduk kat felda, generasi ke 2 kot, takkan lepak je kat felda tu.

    BalasPadam
  3. Sebenarnya org yg jenis suka mengutuk, caci maki, suka spin, yg cakap haram tu halal, halal tu haram, mereka saja islam org lain kafir, mereka saja masuk syurga org lain masuk neraka, duit gaji terima setiap bulan tu kira haram laa tp mereka halal, MAKA org itu yg menerima dan memakan dari hasil wang tersebut tak akan jadi berkat malah kantung perut mereka pun tak kenyang kenyang mcm syaitan juga. malah silap haribulan porak peranda setiap khemah mereka bina.

    BalasPadam
  4. jenis melepak makan free dan suka menadah tangan lambat ada bantuan, samalah dgn puak puak lain yg ada dlm felda tu, dah kenal huruf alif ba ta, a b c, mula dah meroyan, meronta, bergolek golek nak protes hehehehe, tapi org jenis ini juga jenis akan beratur seawal mungkin takut ter"miss" bantuan.

    BalasPadam
  5. Wang Bantuan Rakyat 1 Malaysia yang disumbang/agihkan melalui JHDN/Peajabat UMNO/B/N…adalah wang dari Pembayar Cukai bukan dari kantung BN/UMNO…..cuma kaedah pembayarannya dipolitukkan oleh Pemerintah Kerajaan Regim BN/UMNO…apa pasal HARAM…??????

    BalasPadam
  6. betul tu..bukan duit bn dan duit umno.
    sesiapa pun layak digalakan memohon.
    sebab kerajaan pusat bn yg pegang,maka wakil rakyat dari bn lah yg uruskan,sama seperti kat penang tu..duit untuk warga tua RM100 di PP tu kerajaan negeri yg bagi dan kerajaan negeri adalah pakatan maka puak pakatan kelolakan..
    yg jadi isu bila ada pemimpin pas kata duit tu haram..kalu haram tak payah ambik...kalu kita tak nak..jangan hasut orang lain supaya jangan ambik.
    lebih teruk yg dok kempen kata haram tu juga memohon dan mengambil.
    itu saja isunya...kalu nak ambik,ambik dan diam jerlah..
    sebab tu orang cakap jangan jadi munafik,lain yg cakap lain pula yg dia buat.

    BalasPadam
  7. Ayam tak berapa segar......Bengong.

    BalasPadam
  8. Hahahaha... aku rasa dio ambik itk derma jihad.. betul tak?

    BalasPadam
  9. Betul ke dia layak?
    Betul ke pendapatan isi rumah ostat ni bawah RM3k?

    BalasPadam
  10. apa nak kecoh kecoh..ambil jer ler.....rezeki jangan ditolak...tetapi kalau dah kata macam macam ..takut jadi lain pulak....berfikir lah dulu sebelum nak menentang membabi buta...kalau dah dapat duit cuba fikir pulak kebaikan nya...tak reti ker nak kenang jasa...

    BalasPadam
  11. Semasa pilihanraya pru !3,guna isu ini dan tampalkan risallah ini bahawa ,inilah jenis manusia perlu.ditolak dalam pru13 nanti.Cakap lain buat lain.Itu baru$500.00 kta haram tapi nak juga ya.........

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping