Isnin, Mac 26, 2012


Ini satu maklumat yang akan membuatkan Si Ronnie Liu tu menggaru kepala dia bila dia dapat tahu yang rahsia dia dah mula bocor.

Dari sumber maklumat yang Semut dapat, katanya Si Ronnie Liu tu sekarang sedang giat mengusahakan sebuah 'Resort & Spa' di bandar Raub, Pahang.


Resort tu katanya dibina diatas tanah peninggalan bapak dia yang juga merupakan orang kawasan tersebut. Tinggal lagi, kawasan tu luas gila babi!!!

Atas bukit lagi. Jika betul, macam mana bapak Si Ronnie Liu tu ada duit sebanyak itu untuk memiliki tanah seluas seperti yang dimaksudkan?


Tambahan lagi, kelulusan untuk membina resort tersebut masih lagi tidak diluluskan oleh pihak Majlis Daerah. Tapi korang tengok la sendiri.

Walaupun tanpa kelulusan pihak Majlis Perbandaran, macam mana dia boleh dirikan bangunan ni dikawasan tersebut melainkan dia bina secara HARAM???


Bukan setakat siap dibina. Malah, orang ramai dah boleh buat tempahan dan menginap di resort tersebut. Tengok papan iklan kat atas ni.

Apa, dah tak cukup kawasan ke dia buat rumah HARAM di Selangor sampai dia nak cemarkan kawasan Raub dengan kawasan seumpama itu?

Memang jelas yang puak - puak Pakatan Pembangkang ni suka buat perkara yang melanggar undang - undang. Kalau kena pada orang lain, mula la diorang meroyan tak tentu arah. Tapi, bila kena batang hidung sendiri, tau pulak dia nak buat diam - diam!!!
Categories: , , ,

12 ulasan:

  1. saya mohon share artikel ini..terima kasih bro semut...

    BalasPadam
  2. aku lalu raub dalam perjalanan balik ke Cameron..memang wujud .. aku dan bini aku cakap ..oo kawasan Cina .. sebab tu kalau buat cam tu tak kisah .. betul ke Ronie Liu punya?

    kalau betul ..sial la..

    BalasPadam
  3. Apa la korang ni,jangan ler kacau...tempat best ni....

    BalasPadam
  4. cuba cite kat kawan karib dia nik njis

    BalasPadam
  5. Tempat tempat maksiat macam ni memang Cinabeng DAP/PKR suka buat, sebab 90% pengunjung adalah Melayu. Tengok saja premis mesin judi di KL dan Selangor, penuh dengan Melayu. Orang Melayu yang buat Cina kaya. Orang Melayu yang buat Cina mau berniaga. Orang Melayu yang buat Cina mau kuasa.

    BalasPadam
  6. apa lagi tak kan takde melayu nak buat laporan polis, sprm, majlis darah di raub ni... Kalau melayu yg buat cepat je majlis dtg robohkan tapi semua pun maklum kalau kisah di Pahang nie cina diagungkan melayu dilacurkan hahaha

    BalasPadam
  7. Ala nak ada kelulusan ke baru nak siar komen... Mcm majlis darah raub je... Admin jgn made hahaha

    BalasPadam
  8. Cina dap adalah musuh org Islam dan darah mereka halal untuk dikorbankan.

    BalasPadam
  9. Tanah tu datuk liu tu beli.. Dari org cina kawasan ceroh tu juga.. Datuk liu ni banyak bisnes luar negara.. Jarang ada kt laman pesona tu.. Salah satu tempat rekreasi lata lembik kat sini pun datuk liu tu sewa juga dgn kampung sya 12k setahun dia bayar melalui akaun JKKK, Dpt kebenaran dari pjbt daerah dn jabatan hutan. Laman pesona tu berdaftar, ada lesen diluluskn kerajaan negeri pahang daerah raub. Sya Ahli jawatan kuasa kemajuan dn rekreasi setempat.Lata lembek dlm kampung sya dia sewa dgn kampung kami, jadi kami perlukn maklumat yg sah tentang syarikat datuk liu ni,jadi itulah maklumat yg sah kami dpt. Bukn tujuan nk bela die..yg mana betul2, yg mana kurang betul elok pebetulkn. Sya duduk payung umno. Bukan dap

    BalasPadam
  10. Tanah tu datuk liu tu beli.. Dari org cina kawasan ceroh tu juga.. Datuk liu ni banyak bisnes luar negara.. Jarang ada kt laman pesona tu.. Salah satu tempat rekreasi lata lembik kat sini pun datuk liu tu sewa juga dgn kampung sya 12k setahun dia bayar melalui akaun JKKK, Dpt kebenaran dari pjbt daerah dn jabatan hutan. Laman pesona tu berdaftar, ada lesen diluluskn kerajaan negeri pahang daerah raub. Sya Ahli jawatan kuasa kemajuan dn rekreasi setempat.Lata lembek dlm kampung sya dia sewa dgn kampung kami, jadi kami perlukn maklumat yg sah tentang syarikat datuk liu ni,jadi itulah maklumat yg sah kami dpt. Bukn tujuan nk bela die..yg mana betul2, yg mana kurang betul elok pebetulkn. Sya duduk payung umno. Bukan dap

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping