Isnin, September 24, 2012


Sebelum ini, PAS ada keluarkan satu perumpamaan dimana dia menyifatkan sesetengah pihak sebagai 'Syaitan Yang DiKenali'.

Perumpamaan tu ditujukan secara lansung kepada orang UMNO yang KONONnya menjadi penetang kepada perlaksanaan Hukum Hudud.

Alasan mereka memberikan perumpamaan tersebut adalah untuk menutup kesalahan dan kebiaDAPan Si Karpal Whilchar yang cuba mencemar kesucian Islam.

Ianya dikeluarkan tatkala Ustaz Nasharudin Mat Isa tidak dikenakan oleh Majlis Syura ekoran perbalahannya dengan Si Karpal Whilchar tu.

Mereka beranggapan bahawa isu itu sengaja dipolitikkan oleh UMNO untuk memecah belahkan hubungan diantara komponen Pakatan Pembangkang tu.

Walhal, UMNO tak de kaitan lansung dengan perkara tersebut. Sepatutnya, mereka berjuang dan mempertahankan Ustaz Nasha. Bukannya Si Karpal Whilchar tu.

Tinggal lagi, ianya dah jadi satu kebiasaan. Kalau orang buat, semuanya tak betul belaka. Tapi kalau diorang, tau pulak diorang senyap.

Sama la dengan tindakan mempergunakan Masjid sebagai pentas Politik diorang ni. Kalau diorang yang buat, diorang semua tak pe. Tak perlu nak siasat. 

Tapi kalau orang UMNO buat, tengok macam mana diorang mengamuk. Macam - macam tuduhan diorang keluarkan. Tak ke macam Syaitan perangai diorang tu? Mengalahkan syaitan lagi ada la!!!
SUNGAI PETANI - Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Kedah (JHEAIK) diminta menyiasat kejadian khatib yang menyampaikan khutbah Jumaat berbaur politik yang semakin menjadi-jadi di beberapa masjid sejak kebelakangan ini.

Bekas Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Kedah, Zamil Ibrahim berkata, insiden tersebut dipercayai berlaku ekoran jawatankuasa masjid sering menjemput khatib luar untuk menyampaikan khutbah.

Dakwanya, kejadian seumpama itu turut dikesan di sebuah masjid di Taman Ria Jaya di sini pada solat Jumaat lalu.

"Saya dan beberapa lagi kariah yang bersembahyang di situ turut terkejut apabila seorang khatib menyampaikan khutbah berapi-api mengutuk pemimpin pertubuhan bukan kerajaan (NGO) seperti Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) dan juga kerajaan," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.
Categories: , , ,

2 ulasan:

  1. hapuskan ulama (kononnya) dlm PAS.
    semua tu manusia melacurkan agama dan mentedarah hasilnya (sokongan, undi rakyat marhaen)... tetapi sikap tok2 janggut PAS hipokrit,munafik dan berfahaman Wahhabisme.... semoga malaysia tidak diperintah Oleh PAS, PKR dan DAP... kalau mereka perintah, rakyat malaysia (islam) semua bertaraf anak haram luar nikah....

    BalasPadam
  2. as salam buat semua..aku just nk komen sikit je pasal khatib yang menyampaikan khutbah Jumaat berbaur politik tu..itu bukan politik..ape yg khatib smpaikan itu adalah kebenaran kerana beliau sygkan bangsa n agama die..tp dh jd lumrah,kebenaran mmg menyakitkn untuk di terima org bijak pndai ni..dan mcm2 la statement yg di keluarkan lepas tu...PAS ada copy paste satu perumpamaan dimana dia menyifatkan sesetengah pihak sebagai 'Syaitan Yang DiKenali'..sbnrnye PAS copy paste ayat mahadhir..ape yg mahadhir cakap sebelum ni..."lebih baik berkawan dgn syaitan yg di kenali dari berkawan dgn malaikat yg x di kenali"so sape yg malaikat n sapa syaitan yg mahadhir maksudkn tu?..mksudnye die la(mahadhir) setan tu..yaallah tuan2..setan ttp setan tuan2..malaikat ttp malaikat wlu kenal ke x kenal ke..setan ttp ke neraka,malaikat ttp ke syurga..kenyataan yg di berikan silap gaya boleh punah akidah mahadhir ni..hmmm kesian.. n so aku nk berkongsi sikit sesuatu yg kebanyakan dari kite ni lupe...yg kita di utuskan allah di muka bumi ini sebagai khalifah untuk menjaga agama,bangsa dan negara kite..mari lah kite berbalik pada al quran n sunnah...marilah kite jadikan tanah air kite ni negara islam..yg betol2 mengamalkan islam..jgn hanye di bibir islam,tp kite membenarkan kemaksiatan berleluasa di serata tanah air kite ini..sedarkah anda,pemimpin negara islam yg memberi lesen@membenarkan pusat2 hiburan seperti disco,kedai no ekor dan sbgainye lagi adalah pemimpin yg zalim,itu sebahgian kecik je tu..byk lg perkara2 mungkar yg di benarkan di malaysia ni x di sebut...jd,org yg menyokong pemimpin zalim termasuk la dlm golongan zalim..org zalim tuan2 yg budiman tau la kan kt mane tmpt die akhirat nti kan?1 lg..hudud adalah hukum allah..so sape kite x nk terima hukum allah yg 1 ni?..hudud adalah nikmat yg allah berikan pada kite bagi org2 yg mengerti..marilah kite same2 muhasabah diri..semoga kite mendapat kerahmatan allah...wallahualam..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping