Selasa, Februari 26, 2013


Dengan kenyataan dibawah ni, jelas membuktikan bahawa Si Pak Berahim ni memang seorang ahli Politik 100peratus. Dia bukan seorang ulama atau pejuang Islam.

Sebab kata - kata Pak Berahim ni menggambarkan bahawa dia seorang yang Retorik bila bercakap. Dia hanya sekadar mahu menegakkan benang yang basah.

Hari ini, Pak Berahim menyatakan bahawa kenyataan Nik Aziz yang menyifatkan rakyat sebagai 'Haiwan Ternakan' adalah sekadar bahasa kiasan.
"Sebenarnya orang Melayu ni banyak kiasan. Budaya orang Melayu ni banyak kiasan, banyak simbolik.
"Simbolik ini kena faham dalam bentuk simbol, contohnya dua beradik yang jumpa saja berkelahi. Kita kata ini macam anjing dan kucing. Bukan kita kata awak ni anjing... ini kiasan," katanya.
Nah! Kalau kena batang hidung sendiri, dia kata itu bahasa kiasan. Tapi masa MB Pahang sebut nak 'kerat telinga dan terjun sungai Pahang', dia anggap itu benar.

Malah siap sokong pulak puak - puak DAPigs Laknat tu mengedarkan biskut telinga walaupun dia sendiri faham maksud kiasan 'Kerat Telinga' tu.

Tidakkah itu membuktikan bahawa Pak Berahim ni seorang ahli Politik yang fasik dan suka berat sebelah? Cukup jelas dan nyata kan?

Selain itu, Pak Berahim jugak turut menyatakan bahawa manusia sebaik - baiknya diberi ilmu dan bukan perkara berbentuk material.
"Jadi bila Tok Guru Nik Aziz kata kalau kita nak beri makan binatang, cara nak tarik memang begitu. Kita tabur makanan, ayam datang. Tapi kalau manusia, kita mesti beri ilmu, bukan benda. Memang Tuhan pun mengajar begitu. 
"Cuma silapnya bila media pusing, seolahnya Tok Guru kata manusia ini macam ayam. Jadi, saya fikir, betullah dalam suasana sekarang ini kita harus tengok teks asal , apa ucapan sebenar dan kita boleh faham keseluruhan," kata beliau lagi.
Nah! Sekali lagi Pak berahim menunjukkan diri dia seorang yang fasik dan hanya tahu bermain dengan kata - kata. Dia jelas sekadar nak sedapkan hati sendiri.

Bukan ke sebelum ini Pak Berahim sendiri berjanji nak bagi tanah? Sejak bila pulak tanah tu jadi ilmu pengetahuan? Tanah tu bukan perkara berbentuk material jugak ke?

Sudah la Pak Berahim!!! Tak payah la nak tegakkan sangat benang yang basah. Takut nanti memalukan diri sendiri je. Pusing - pusing dok salahkan orang sedangkan salah sendiri pun dia tak nampak!!! - seterusnya...
Categories: , , ,

4 ulasan:

  1. salam..mohon pautkan blog http://adakuasa.blogspot.com ke blog tuan terima kasih

    BalasPadam
  2. Jadi kalo kita kata Nik Ajis macam binatang...kira ok lah...kiasan je!...

    BalasPadam
  3. Pandai pulak dia kata bahasa kiasan. Begitulah, tiap kali terperangkap, istilah bahasa kiasan yang digunakan.
    Mengapa bila Ayahanda Tun M kata ,"The devil you know..............", terus dihentam tanpa cuba menyelidik maksud sebenar. Itulah yang diulang oleh pecacai-peccacai PR. Bagi mereka, seolah bahasa kiasan milik mereka saja dan bukan orang lain.

    BalasPadam
  4. nik aziz bukan binatang tetapi syaitan

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping