Khamis, Jun 06, 2013


Syukur Alhamdulillah. Akhirnya Si Guan eng tu dah masuk Islam. Perkara tersebut dinyatakan sendiri oleh calon PAS bagi kawasan DUN Bayan Lepas sewaktu PRU yang lalu.

Kisah mengenai Si Guan Eng tu nak masuk Islam bukan baru kita dengar cerita beb. Tapi dah lama. Sejak mula - mula dia jadi Ketua Menteri Pulau Pinang dulu.

Ada seorang tokoh dari kalangan pemimpin PAS pada ketika itu pergi jumpa dengan Guan Eng dan dia sendiri mengakui kepada tokoh PAS tu yang dia nak masuk Islam.

Cerita tu disampaikan oleh tokoh PAS tu bila khabar angin mengaitkan Si Guan Eng tu dengan cara pemerintahan Umar Abdul Aziz hangat dibicarakan.

Tokoh tu juga turut menambah, Guan Eng kata dia nak masuk Islam selepas bapa dia Si Kit Aiang tu mati. Tapi kali ini lain pulak ceritanya.

Calon Bayan Lepas tu kata Guan Eng nak masuk Islam sekiranya Pakatan berjaya mengekalkan kuasa dan terus mentadbir Pulau Pinang.

Jadi, takkan pulak pemimpin PAS macam calon Bayan Lepas tu nak menipu rakyat pulak ye tak? Diorang kan pejuang Islam. Islam tak bagi pejuangannya menipu beb.

Sekarang dah cukup sebelum satu hari Si Guan Eng tu kekal sebagai Ketua Menteri di Pulau Pinang. Jadi, bila majlis nak dibuat? Orang Pulau Pinang kena buat persiapan.

Sebab ianya bakal jadi satu majlis yang akan diadakan besar - besaran. Orang ramai pun patut buat perhimpunan untuk menghadiri Majlis tu nanti.

Apa yang SH harapkan, selepas Si Guan Eng tu masuk Islam nanti, satu benda yang dia perlu buat dan didahulukan ialah untuk melaksanakan Hukum Hudud di Pulau Pinang. Itu perkara pertama yang dia perlu buat. Jangan la bagi alasan yang bukan - bukan pulak!!!
Categories: , , ,

7 ulasan:

  1. Mimpi disiang hari puak2 ni...banyak sangat termakan gula2 getah yg manis tu...tp sebenarnya xde khasiat pun...tak paham lae otak org2 pas ni...yg berpelajaran ke yg tak lulus srp ke semua sama ...akal pendek...rajin2kan berfikir dan membaca la supaya otak tak mati, akal berfungsi...si lahanat anak bearanak ni nak masuk islam?...percaya ke?...depa tu kristian evangelis...pi cari apa tu evangelis...kecuali atas hidayah Allah je...jangan pikir pakek dengkul...bak kata org indon...

    BalasPadam
  2. guan eng nk masuk islam????????...poo..rah.boleh caya ke??

    BalasPadam
  3. betul ke ni.....orang pas saja yg cakap..guan eng tak tau pa pun...

    BalasPadam
  4. Jgn ngarutlah kau parti sesat pas..buat ceria biar logik bertempat..kau boleh bodohkan puak2 kau..

    BalasPadam
  5. Tuuu laa bodo... Kalau betul Gua Eng nak masuk Islam baguslah, tapi yang bodo tu orang yang dok heboh untuk dapat popular.... ( Bukan utk popular tapi untuk berita gembira, tanda perjuangan berjaya ? Kalau itu jawapannya maka kena banyak belajar tasauf dengan guru mursyid )Bodonya ialah ... akibatnya orang yang memang nak masuk Islam akan berubah fikiran sebab orang Islam tak boleh dipercayai hingga mendedahkan mereka pada bahaya, hilang jawatan dan ugutan supaya tak masuk Islam. Itulah bila perjuangan atas dasar akal dan nafsu tapi dikatakan untuk Islam. Lain kali bersabarlah dan tunggulah masa. Buat perlahan-lahan macam dakwah Nabi dan bukan salahkan orang jeee.

    BalasPadam
  6. Ha ha ha ha ha haaaaaaaa........guan eng nak masuk Islam?.....ha ha ha ha haaaaaa haaaaaa pas,pas......nik ajis sambut hari jadi pun kat rumah orang kapir,kalaimah Allah pun pas dh gadai ni kan pulak sibabi tu nak masuk Islam....

    BalasPadam
  7. buahpukulmaut9 Jun 2013 9:15 PG

    senah ni contoh perempuan melayu sundal,go eng tu dia percaya,bangsat punya cina.SENAH=GO ENG

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping