Jumaat, Julai 12, 2013


Wah!!! Belum apa - apa lagi dah keluar cerita pasal dua alam ni apa hal? Dua alam macam mana pulak tu ye? Adakah dua alam macam dibelakang jalan Chow Kit tu?

Yang tu pun biasanya orang gelar dua alam jugak. Serupa la macam Setiausaha Politik seorang ADUN DAPigs tu kan. Dia pun 'dua alam' jugak.

Jadi, takkan la PAS pun akan ambik calon yang 'dua alam' macam tu kot. Dah tentu la tidak ye tak. Dah tentu la PAS akan ambik calon yang 'Tulen'.

Cuma ketulenan calon dia tu diragui. Katanya, calon PAS Kuala Besut ni juga merupakan seorang ahli UMNO dan pernah pegang jawatan sebagai Ketua Pemuda.

Pulak dah!!! Dulu dok tuduh orang kata UMNO ni tak Islamik dan sebagainya. Jadi, apa kejadah pulak calon PAS ni boleh jadi ahli dan menjawat jawatan sebagai Ketua Pemuda?

Sebabnya mudah beb. Dia jadi ahli UMNO dan menjawat jawatan sebagai Ketua Pemuda sebab dia nak dapat projek. Itu je tujuan dia sebenarnya.

Kalau selama hari ini, diorang selalu menyalahkan orang UMNO salah guna kuasa dan kedudukan untuk mendapat kekayaan bagi diri sendiri.

Kiranya, bagi diorang, apa yang orang lain buat tu Haram. Tapi kalau diorang buat, Halal pulak ye tak. Nampak sangat la Hipokritnya puak - puak Parti Angguk Saja ni ye tak.

Masa tak de duit, merempat masuk UMNO. Kutip semua kekayaan yang ada untuk diri sendiri. Lepas dah kaya raya, dia pun belah, angkat kaki.

Naik atas pentas, dok tuduh la UMNO ni menyeleweng, UMNO ni Islamik, UMNO ni gila cari projek. Walhal, benda tu semuanya dia buat. Semua dia yang praktikkan.

Tapi, apa nak heran ye tak. Memang itulah mentaliti pemimpin Pakatan Haramjadah ni. Diorang cakap orang pandai. Tapi diri sendiri tak reti buat. Tinggal lagi, kalau nak hapuskan dosa, masuk je PAS. Dah tentu - tentu boleh masuk Sorga!!!
Tahukah anda, calon Pas PRK Kuala Besut, Azlan Endut bukanlah jati Pas, tetapi merupakan pendokong dan ahli Umno, malah pernah memegang jawatan Ketua Pemuda Umno Cawangan di Dun Kuala Besut. 
Kalaulah dah yang jenis ‘cari makan’? tanpa mengira apa jua parti, malahan sehingga sekarang namanya masih wujud sebagai ahli Umno. 
Kadang-kadang atas tiket Umno inilah dia dikatakan memburu projek kerana di kementerian dan agensi di ibu kota tidak mengetahui beliau sebenarnya telah menyusup masuk ke dalam Pas, juga untuk kepentingan perniagaannya. 
Kerana kelicikannya itulah beliau mampu menjadi ‘manusia dua alam” mengikut keperluan dan kepentingan dirinya. Apakah makhluk ‘dua alam’ seperti ini boleh diangkat menjadi pemimpin?
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping