Selasa, Oktober 29, 2013


La!!! Itu aje ke isu yang dia nak bangkitkan? Bukan la dia betul - betul ikhlas nak berjuang dan menegakkan Islam pun sebenarnya.

Selama hari ini, Si Ostazah Pening tu dok meroyan tak tentu arah hanya semata - mata dia sendiri tak diberikan sebarang tawaran untuk berlakon.

Dalam ceramah dia baru - baru ni di Sungai Limau, Si Ostazah Pening tu tuduh kononnya UMNO pinggirkan artis yang tak bersama - sama dengan UMNO.

Kiranya, dia tak dapat berlakon tu disebabkan UMNO. Tak tau pulak bila masa UMNO ada buat syarikat produksi untuk ambik orang berlakon filem atau pun drama.

Maka sebab itulah dia menyimpan dendam terhadap UMNO dan menuduh UMNO dengan pelbagai tuduhan serta dakwaan yang bukan - bukan.

Hakikatnya, yang tak bagi dia ruang untuk berlakon bukan UMNO atau Barisan Nasional. Yang tak bagi dia berlakon tu pihak syarikat produksi.

Orang yang buat filem atau drama tu la yang patut dia persalahkan kerana tak ajak dia berlakon. Yang dia nak salahkan UMNO tu pasal apa?

Kan nampak sangat hujah Si Ostazah Pening tu terlalu cetek sehingga memburukkan diri dia sendiri? Nampak sangat dia nak salahkan orang lain kerana kegagalan diri dia sendiri.

Kalau nak kata UMNO halang orang yang tak bersama dengan mereka dari muncul dalam sebarang filem atau drama, berapa kerat je pelakon yang jadi ahli UMNO?

Berapa ramai sangat orang yang dalam bidang seni ni bergiat aktif dan menjadi sebahagian dari keluarga UMNO? Rasanya boleh kita kira dengan jari je.

Kalau Si Ostazah Pening tu ada statistik yang berkaitan dengan tuduhan dia tu, meh bawak datang. Buktikan sama ada dakwaan dia tu benar atau tidak.

Tapi kalau setakat bercakap main ikut sedap Kepala Lutut dia je tanpa sebarang bukti yang sah, baik tak payah la. Tu semua orang pun boleh buat.

Kesimpulannya, Si Ostazah Pening ni sebenarnya kecewa dengan diri dia sendiri. Dia memang dah tak laku dah dalam industri sejak dia buat kontroversi dulu.

Pada ketika itu, semua orang nampak yang Si Ostazah Pening ni meroyan tak tentu arah sampai tahap sanggup tuduh suami sendiri buat maksiat dengan orang lain.

Jadi, siapa yang nak ambik orang yang 'hilang akal' macam tu untuk berlakon dalam drama diorang? Dibuatnya dia meroyan pulak kat set pengambaran, tak ke naya?

Dan pada ketika itu jugak, Si Ostazah Pening ni 'demand' tinggi sangat. Macam la dia tu DIVA sangat sampai semua benda orang nak kena sediakan untuk dia.

Maka sekarang ni, bila dia jadi Pencacai tegar PAS, dia dapat layanan istimewa. Ada orang bukak pintu kereta, makan di meja VIP, orang salam dia cium tangan. Itu yang dia nak.

Dia nak diri dia dilayan macam DIVA. Dan sebab itulah dia sanggup buat apa sahaja demi untuk mengekalkan status tu sendiri. Bukannya dia betul - betul nak berdakwah dan menegakkan Islam sangat pun!!!

Ps: Tengok Gelagat Penyokong PAS bila berdepan dengan Si Ostazah Pening tu kat sini.
Categories: ,

1 ulasan:

  1. daripada melalak tk tentu pasal n jaja kisah sedih (sedihlah sangatkan) baik ko join ibu tunggal ke apa ker meniaga kuih ke biskut ker menda jadah lain lagi baguih...dapat rezeki halal

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping