Rabu, Mei 21, 2014


Hebat! Memang patut kita tabik spring kepada Kak Yammy kerana cukup berani bersuara depan media cetak Cina apabila membangkitkan isu seperti dibawah ni:

‘…sebenarnya, Dyana dapat kerusi Cina. Ini satu perkembangan yang bagus. Tak macam UMNO, kerusi yang majoriti Melayu pun dia beri kepada Cina’.

Memang klass ko kak. Selamba sahaja henjut Oriental Daily dan akhbar Cina lain. Memang hebat. Macam ini lah pemimpin UMNO. Berani.

Tinggal lagi, persoalan panas yang cuba diketengahkan oleh blog Gelagat Anwar menarik perhatian apabila mengajukan soal gaji yang dimiliki oleh Anak Kak Yammy Mamee tu.
Cumanya, mungkin kak Yammy kena berterus terang dan bertanya hati ke hati dengan Dyana, siapa yang bayar gaji dia selama ini? Kit Siang? Kalau betul Kit Siang bayar, berapa RM?

Cuba Kak Yammy tanya macamana Dyana boleh hidup agak senang dan tidak pernah putus duit. Berapa sebenarnya gaji Dyana sebulan?
Menurut pendedahan yang dibuat oleh blog tersebut menjelaskan bahawa gaji Si Gundik Kit Siang, anak kesayangan Kak Yammy Mamee tu adalah seperti berikut:
Ok, blog ini nak maklumkan kepada Kak Yammy, gaji Dyana hampir 15k sebulan. Jangan terperanjat Kak, takkan Dyana tak beritahu? Gaji yang Kit Siang beri RM5k. 
Siapa yang top-up Dyana RM10k sebulan? Kak Yammy kena tanya Dyana. Secara terus terang. Siapa pemimpin DAP yang taja dia hampir RM10k sebulan selama ini? Siapa?
Cina? Melayu? Tua? Muda? Ahli Parlimen? Pemimpin tertinggi? Berdasarkan merit, mungkin Dyana memang layak dapat RM15k sebulan. Budak muda. Bergetah. Pandai. Tapi soalnya siapa???
Blog ini ada jawapan…tapi biar Kak Yammy cari jawapan sendiri dulu. Kalau dedah nanti, takut tepuk dahi pulak.
Gaji sebulan RM 15 ribu beb!!! Gila Babi Kaya anak Kak Yammy tu jadi Gundik Si Kit Siang. Bangga betul Kak Yammy dapat nak anak macam tu ye tak.

Heh! Sekarang Kak Yammy berani tak nak tampil dan buat penjelasan mengenai isu gaji yang dibangkitkan? Berdepan dengan media Cina sambil mengutuk UMNO pun Kak Yammy berani. Takkan la nak jelaskan isu pasal gaji anak pun dia tak mampu!!!
Categories: ,

11 ulasan:

  1. Pengkhianat!! Melayu tak sedar diri. Woi, jangan perasan bagus la. Kalau anak awak bagus sangat, cuba bercakap dengan media tanpa diawasi oleh kit siang! Kalau setakat senyum tersengeh je depan kamera tapi takde substance, apa kejadah oi! Memang TEPAT kata Tun. WINDOW DRESSING. Yang kau feeling feeling anak kau bagus tu apahal? Kan orang dah cakap dah, kalau kit siang letak beruk pun pengundi cina akan mengundi DAP. Anak awak cuma alat permainan kit siang laknat.
    Anak awak yang pengkhianat bangsa dan agama ni, siapa yang mengajar? Mesti dibesarkan untuk tidak mengenang budi.
    Tahniah kerana membersarkan seorang PENGKHIANAT!

    BalasPadam
  2. takkan abg sabu mah pulak kot... ha ha ha, patut la berkepit sakan je..

    BalasPadam
  3. Ini le perangai Melayu yg kita cuba basmi, orang gaji rm15K (pd aku tak le beso manapun) pun dia dengki, dengki, dengki tak habis habis.Semut hitam memang hitam hati kau, kaudu habis. Kau nak si Yammie ni keluar UMNO ke baru puas hati kau.Tak boleh nak beza pendapat sikit, habis semua nak buat musuh. Gelar anak orang gundek lah, kalau org kata anak kau gundek macam mana rasa. Yg aku tahu si Yummie ni dah berpuluh tahun berjuang dalam UMNO, silap silap kau belum lahir lagi. Aku bukan marah cuma nasihat, sebab blog blog macam kau ni lah menyebabkan orang makin jauh dari UMNO.

    BalasPadam
  4. Auntie Jat Lembu berapa income dia eek? Gaji S/U Politik BN berapa agak Nye ye? RM1,000 aje kot.. Ye leh, menteri2 BN semua tak makan rasuah. Semua bersih, perjuangkan hak2 melayu, orang susah dan kemajuan rakyat 1Malaysia. Hehehe...

    Hidup melayu! Hidup RM!

    BalasPadam
  5. anak jadi calon wakili dap....puan yammy lagilah bangga..... besar gaji budak loyar tu.....profesional lah katakan.....aku masih ingat ada satu pensyarah kata kalu masih baru jadi loyar jangan berlagak lagi..... selepas dua puluh tahun baru boleh nampak cahaya di hujung terowong

    BalasPadam
  6. Anak tak salah...
    Mak pun tak salah.... siapa yang salah???...

    BalasPadam
  7. 12:06PG...Saya Melayu dan gaji saya lebih dua kali ganda gaji minah ni. Ini bukan isu DENGKI. Saya lagi suka kalau SEMUA Melayu dapat bergaji besar. Lagi kaya LAGI BAGUS...Masalah sekarang ialah PENGKHIANATAN!
    Nak berbeza pendapat pun tak kisah...mustahil kita semua mempunyai fikiran yang sama dan menjadi Pak turut.
    Apakah perjuangan DAP??? Kalau berbeza pendapat pun, takde cara lain nak membela nasib Bangsa dan Agama? Kalau kaum cina SEMUANYA membela nasib kaum cina, nasib Melayu sapa yang nak membela??
    So, jangan nak berlagak dan mengata macam kami ni nak berdengki dengan gaji betina ni. Tak hairan la.
    Apakah perjuangan DAP??? Tolong fahami niat dan rancangan mereka sebelum melulu dan menjatuhkan kerajaan yang berpuluh puluh tahun mempertahankan Tanah Melayu.

    BalasPadam
  8. Sifat mendengki ni adalah lebih berluasa pada kaum cina...bukan Melayu!! Kaum cina memang pantang kalau jiran lebih kaya dari mereka.
    Melayu kebiasaannya menumpang kegembiraan kalau jiran berjaya. Sifat sifat mendengki, kalau ada pada Bangsa Melayu, adalah kerana di TIRU dan Dipelajari dari BUDAYA CINA!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul ke sikap dengki ni lebih kepada org cina??? Cuba lihat sendiri orang cina mampu buat sesuatu bersama..contoh:orang cina boleh berniaga benda yang sama,, di kedai bersebelahan dan diaorang mampu berkongsi pendapat..di manakala org kita buka kedai yang sama dalam satu kampung je,, sampai muka pon taknak tengok dh..

      Padam
    2. Cina MMG Dengki tengok MELAYu KAYA & BIJAK..

      MELAYu TAk dengki Tengok CINA KAYA & BIJAK

      Melayu Dengki Tengok Melayu KAYA..

      TAPI REALITINYA

      Melayu JIJIK tengok Pelacor MELAYU Kaya

      Padam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping