Selasa, Jun 03, 2014


Agak - agak la wei!!! Masa sedap sebar fitnah hari tu, kenapa dia tak terfikir yang ada orang akan ambik tindakan terhadap dia? Sekarang tau pulak dia menggelupor.

Sekarang baru la dia sesak nak selesaikan kes fitnah tu diluar mahkamah dengan cara mediasi? Sudah la!!! Jangan di layan budak Nurul tu. Saman je dia dimahkamah.

Biar kes tu dibicarakan dengan mendedahkan bukti yang berkaitan. Kalau betul dakwaan yang dia buat, maka tak salah la kenyataan dia sebelum ini.

Tapi kalau tengok pada keadaan hari ini, memang nampak sangat la yang dia takut dengan bayang - bayang dia sendiri. Masa buat tak nak guna Kepala Otak. 

Maka adalah diharapkan supaya Datuk Raja Nong Chik jangan layan Si Nurul Izzah ni. Saman je dia kat dalam mahkamah supaya dia sedar diri sikit. Jangan memandai - mandai je buat tuduhan dan sebar fitnah sesuka hati dia je!!!
KUALA LUMPUR - Seorang hakim baharu ditetapkan untuk menjadi orang tengah dalam penyelesaian kes saman fitnah yang difailkan oleh bekas Menteri Kabinet, Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin terhadap Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar dan dua yang lain.

Hakim Mahkamah Tinggi Nik Hasmat Nik Mohamed menetapkan 26 Jun ini untuk menjadi pengantara pertikaian sivil antara kedua-dua pihak.

Dalam saman fitnah yang difailkan pada 17 Julai tahun lalu, Raja Nong Chik menamakan Nurul Izzah, penerbit berita dalam talian Mkini Dotcom Sdn Bhd dan wartawan Lu Wei Hoong sebagai defendan.

Pada bulan Februari, kedua-dua pihak gagal mencapai penyelesaian selepas menemui hakim pengantara, Zainal L. Salleh di Pusat Mediasi di Kuala Lumpur.

Raja Nong Chik menyaman Nurul Izzah dan dua yang lain kerana mendakwa memfitnah beliau ke atas penjualan tanah di Bukit Kiara.

Beliau memohon perintah mahkamah untu defendan menerbitkan permohonan maaf atas terma beliau.

Dalam tuntutan mahkamah, bekas senator itu mendakwa Nurul Izzah telah menyebabkan penyiaran pernyataan fitnah dan palsu terhadap beliau pada sidang akhbar pada 4 Mei.

Beliau mendakwa Nurul Izzah telah menyebabkan kenyataan-kenyataan yang sama disiarkan dalam portal Malaysiakini dalam dua versi, bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris pada hari yang sama.


Beliau mendakwa terdapat perkataan tersirat bahawa beliau menyalahgunakan kedudukannya sebagai Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar untuk kepentingan peribadi dan keuntungan.
Categories: ,

12 ulasan:

  1. Betina SUNDAL!! Cara berpolitik dia tak ubah macam bapak laknat dia. Bila Mak, bapak dan anak betina sekor ni bukak mulut, kalau boleh percaya 1% pun dah kira bagus dah.
    MAMPUS LA cepat sikit!!! Jangan tak habis habis nak menipu rakyat dan menghancurkan negara hanya untuk nak menyelamatkan bapak dia dari dicampak dalam penjara!! Bangsa, agama dan negara digadai!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan nak jadi Tuhan nak melaknat orang lain...sila betulkan diri sendiri sebelum nak betulkan orang... Tengok bahasa pown tahu diri tak straight..

      Padam
    2. Anon 7:26 hang pun perasan diri Tuhan jugak ka sampai tengok bahasa orang pun dah tahu diri straight x straight? Memang puak PAS la hang ni.

      Padam
  2. Saman dia biar sampai bankrap.

    BalasPadam
  3. Memang anak beranak perangai buruk

    BalasPadam
  4. kepada ybhg raja nong chik..
    saya sgt2 berhrp agar tuan trskan saman fitnah keatas nurul izzah...
    bayangkan klu anwar ibrahim berada di situasi tuan sekarang... berani sumpah, saman fitnah pasti difailkan siap dengan jumlah jutaan ringgit lagi... percayalah...!
    inilah masanya kenakan anak dia pula.. biar dia tau rasakan kali ini..
    puak2 ni terutama wan nurul anwar bukan blh bagi muka langsung...
    kena pada dia, pandai pula nak selesai luar mahkamah.. bila papa dia (al-jub) pula,
    sorry bro, see u in court...
    NAH sekarang giliran nurul izzah, see u in court bitch..
    saya merayu pada tuan agar teruskan saman fitnah ini, TOLONGLAH..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya pun harap begitu. Teruskan saman, jgn settle di luar mahkamah. Please.. ...

      Padam
  5. ye ye terus kan tolong lah

    BalasPadam
  6. Belum tentu..sapa menang..jom kita tengok.

    BalasPadam
  7. Blum tentu sapa menang bro..

    BalasPadam
  8. Jgn beri muka orang macam ini teruskan saman.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping