Rabu, Oktober 22, 2014

Masuk hari ni, dah tiga hari berlalu sejak gambar panas yang melibatkan dua orang ahli DAPigs Melayu yang didedahkan dan menjadi bahan hangat didalam laman media sosial.

Namun malangnya, sehingga artikel ini ditulis, tidak ada sebarang tindakan pun diambil oleh pihak yang terbabit dalam gambar tersebut. Laporan Polis pun diorang tak berani nak buat.

Apatah lagi dengan tindakan memfailkan saman terhadap pihak yang mendedahkan gambar tersebut. Hanya penafian kosong sahaja yang dibuat oleh mereka yang terlibat.

Isunya mengenai soal maruah dan kredibiliti ahli DAPigs Melayu tu sendiri. Mereka kini dilabelkan sebagai golongan Liberal yang Halal melakukan apa sahaja kerana menyertai DAPigs.

Tetapi, soal maruah dan harga diri serta integriti mereka jelas bukan satu isu penting biarpun salah seorang dari mereka kini bergelar seorang Ahli Parlimen.

Yang sorang lagi tu hanya seorang Gundik kepada Si Apek Kit Siang. Jadi, tak pelik sangat la kalau dia nak buat tindakan yang dilarang disisi agama Islam dan melanggar adat budaya Melayu.

Tambah memalukan ialah apabila pihak DAPigs sendiri menegaskan bahawa tidak perlu diambil tindakan susulan terhadap isu yang dibangkitkan. Bagi mereka, penafian itu sahaja sudah mencukupi.

Kata Pengerusi DAPigs Perak, kedua - dua mereka tidak akan dikenakan sebarang tindakan disiplin memandangkan isu itu tidak lagi menjadi alasan. Gambar tu gambar palsu kata dia.
“Sekiranya masyarakat memberi tumpuan pada isu ini, ia seakan memberi dorongan kepada orang lain untuk menggunakan cara yang sama bagi mencemarkan nama seseorang,” katanya.
Soalnya, jika benar gambar tu gambar palsu, kenapa mereka yang terlibat tidak mengambil tindakan yang sepatutnya bagi membersihkan nama mereka dari dipalit isu berkenaan?

Kenapa mereka masih enggan untuk mengambil tindakan undang - undang terhadap pihak yang mendedahkan isu tersebut kepada pihak media? Itu yang menjadi persoalannya.

Bukan ke selama hari ini, DAPigs sering kali menegaskan dasar Kompetensi, Akauntabiliti dan juga Ketelusan? Tapi kenapa dalam isu ini semua dasar itu boleh pulak dikecualikan?

Nampak sangat la puak - puak DAPigs ni hanya sekadar pandai bercakap je semua tu. Tapi bila isu tu kena batang hidung sendiri, semuanya hilang begitu sahaja. Itu membuktikan bahawa DAPigs ni benar - benar dari golongan manusia yang MUNAFIK!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Lagi satu kerja bangang...kenapa tak report pada Majlis Agama Islam mana2 negeri yg dua lahabau ni terlibat...tidak adakah undang2 syariah utk menghukum pesalah2 maksiat begini...kes ini serupa dgn kes Anwar...kenapa semua tindakan di bawah undang2 sivil ?...banyak report yg dibuat tapi tidak ada yang cuba mensabitkan kes Anwar di bawah undang2 syariah

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping