Halaman

Rabu, April 17, 2013

LEPAS HINA MASJID DAN SURAU, SI NI CHING LARI KE KULAI???


Siapa yang tak kenal dengan minah ni? Minah ni pernah cipta kontroversi bila dia dengan selamba badaknya masuk ke dalam ruang solat dan berkempen.

Kalau nak berkempen tu, orang tak kisah sangat beb. Tapi kat dalam ruang solat, tempat dimana umat Islam mendirikan solat boleh jadi pentas dia nak berpolitik?

Bukan nak persoalkan sangat pasal tu. Tinggal lagi adap ketika di Masjid atau disurau tu dia kena paham. Atau dia paham tapi saja buat - buat Bebal?

Itu persoalan utamanya. Yang menjadikan isu tu satu kontroversi adalah kebiadapan minah tu sendiri. Ditambah pulak dengan sikap 'tak kisah' puak - puak PAS. 

Lagi la jahanam jadinya. Mustahil bagi sebuah parti yang KONONnya memperjuangkan Islam tu tak tau pasal adap ketika didalam Masjid?

Dah terang - terang dijelaskan dalam hadis. Salah satu adap ketika didalam ruang solat ialah tidak berhadas besar. Gamaknya, Si Minah tu tau ke nak mandi wajib?

Ada jugak dikalangan puak - puak Pencacai Pakatan Pembangkang tu cuba berhujah kononnya dizaman Rasulullah dulu, mereka yang bukan Islam dibenarkan masuk masjid.

Benar. Tidak disangkal mengenai sirah tersebut. Tetapi persoalannya, sampai takat mana mereka masuk? Adakah sampai ke tempat ruang solat atau sekadar diserambi sahaja?

Bila ditanya mengenai perkara tersebut, sorang pun tak dapat nak pastikan secara jelas. nampak sangat la diorang bercakap pun main ikut sedap hati je.

Kesimpulannya jelas. Tindakan yang dilakukan oleh Si Minah tu hanya sekadar menghina Masjid dan seluruh umat Islam. Mungkin disebabkan itu la dia terpaksa berambus ke Kulai.

Pergi la ke mana sekali pun. Waima dia nak pindah ke Negara lain sekali pun orang tak peduli. Tapi suruh dia belajar dulu cara nak menghormati agama orang lain. Jangan main ikut suka hati dia je!!!
JOHOR BAHRU 17 April - DAP Johor hari ini sah akan bertanding di enam kerusi Parlimen dan 14 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) dengan menampilkan 11 muka baharu pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) ini.

Selain Penasihat DAP, Lim Kit Siang yang akan bertanding di Parlimen Gelang Patah, calon lain yang berpindah kawasan ialah Liew Chin Tong di Parlimen Kluang manakala, penyandang kerusi Parlimen Serdang, Teoh Nie Ching bertanding di kerusi Parlimen Kulai.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.