Halaman

Ahad, Jun 23, 2013

IKHLAS KE HUSAM NAK PEGI HIMPUNAN SEMALAM???


Seperti yang SH janjikan semalam, ini keganjlan yang SH dapati dalam insiden penahanan Si Husam Kambing tu ketika Himpunan Black 505 diadakan.

Sebelum berlansungnya Himpunan tu, semua peserta dan pemimpin Pakatan telah dimaklumkan jadual waktu masing - masing oleh Si Rafizi Jambu.

Waktu berhimpun dan berkumpul di 'Check Point' tersebut bermula jam 12 tengahari. Tempoh waktu untuk berhimpun adalah selama dua jam.

Cukup dua jam, maka kumpulan tersebut diminta untuk berarak ke Padang Merbok tepat jam 2 petang. Tapi, gambar diorang berarak tak berapa banyak didedahkan.

Lebih kurang jam 3 petang, 7 kumpulan yang berarak ni akan bersatu dengan kumpulan yang dah memang sedia menunggu di Padang Merbok.

Kumpulan yang ada di Padang Merbok ni boleh dianggap mengengkari arahan dari pemimpin atasan yang meminta mereka berarak sebelum berkumpul.

Yang herannya, Husam ditahan oleh pihak Polis pada sekitar jam 4 petang. Itu laporan yang dibuat oleh laman portal Pro Pakatan. Ada yang buat laporan kata 4.15, ada 4.30.

Sebetulnya, Husam ditahan pada jam 3.40 petang disebuah kawasan yang cukup jauh dari kawasan Himpunan diadakan. Husam ditahan di Desa Pandan.

Sewaktu Husam ditahan, dia tengah sedap minum teh di sebuah Restoran bernama Sari Ratu dengan beberapa orang konco - konco bawahan dia.

Persoalannya, Apa Kejadahnya Husam buat di restoran tu? Bukannya dia tak tahu semua orang kena berkumpul di Check Point pada jam 12tengahari.

Kenapa dia tak turut serta berkumpul dengan kumpulan dia dan kemudian berarak bersama - sama dengan mereka ke Padang Merbok? Bukan ke dia kata dia 'Pemimpin Rakyat'?

Jadi, adakah sebagai seorang Pemimpin Rakyat dia hanya duduk goyang kaki sambil minum teh sementara rakyat semua dipaksa berjalan kaki untuk ke tempat berhimpun?

Nampak sangat la yang Si Husam ni pun sebenarnya tak berapa ikhlas nak turut serta dalam Himpunan yang diadakan semalam. Dia sebenarnya duduk kat restoran tu menunggu 'que'.

Mungkin Si Husam ni awal - awal lagi dah dapat laporan bahawa kehadiran dalam Himpunan kali ini jauh lebih rendah dari yang dirancangkan. Jadi, mungkin dia malu nak turut serta.

Mana tidaknya. Sebelum ini dia sendiri yang keluarkan fatwa mendesak semua ahli PAS turun membanjiri Padang Merbok. Dia siap buat ugutan lagi kepada pemimpin PAS.

Husam kata, barang siapa yang tak turut serta, maka mereka akan dianggap sebagai Pengkhianat kepada perjuangan parti. Tapi, berapa kerat je pemimpin yang ada semalam?

Si Husam tu jugak turut mengeluarkan fatwa songsang bahawa Syahid menanti para peserta yang meninggal dunia sewaktu menyertai Himpunan tersebut.

Tapi ternyata, suara Si Husam ni bukannya suara Keramat seperti Si Nik Aziz. Husam jelas tak ada kredibiliti untuk desak ahli PAS akur pada dia.

Kesimpulannya, Si Husam Kambing ni memang seorang yang tak boleh diharap lansung. Macam mana orang boleh nak mencadangkan supaya dia ni jadi Presiden sedangkan bila dia bagi arahan pun orang tak nak ikut? Setakat jadi Pencacai orang lain boleh la!!!

6 ulasan:

  1. Bila tengok muka husam dengan misai dia teringat pulak cerita P.Ramlee..kah kah kah..so berbalik kepada persaolan diatas..sebenarnya melayu bangang yang masih tak sedar diri dipergunakan oleh pemimpin mereka..mereka diarah untuk berkumpul ditengah panas dan membuat provokasi..sedangkan pemimpin nya duduk kat dalam bilik hotel..cukup masa turun sekejap dengan kenderaan ..lepas bagi ceramah dan buat provokasi dan mengapi-ngapikan penyokong ..mereka cabut semula ke bilik hotel..yang menjadi pacacai dan kuli batak adalah penyokong..sedangkan pemimpin dok bergelah sakan kat bilik hotel sambil minum kopi dan bergelak sakan melihatkan kebodohan penyokong mereka.

    BalasPadam
  2. SENANGNYA NAK MATI SYAHID

    Saya tak sokong Black505. Tapi saya setuju dengan Offer Husam " Mati Syahid ". Sekarang saya kasihan dengan penyokong2 Husam yang turut serta kerana hajat nak Mati Syahid tak kesampaian. Bukan salah korang tapi salah pasukan keselamatan yang tak mahu melepaskan tembakan peluru hidup untuk mematikan para peserta Black505 yang KEMPUNAN SANGAT NAK MATI SYAHID. Tak apa bawa bersabar.

    Saya ada saranan untuk korang mendapat Mati Syahid berkaitan dengan Black505. Fatwa saya : Hadir dalam demo black505 tu pun dah dapat pahala. Anda masih ada peluang untuk Mati Syahid tapi kena lah ada kaitan dengan Black505. Dengan syarat semasa dalam perjalanan balik ke kampong halaman masing2 selepas menyertai demo Black505.

    1. Setelah berasa terlalu letih dan keciwa kerana 505 gagal menumbangkan kerajaan Umno yang dibentuk selepas PRU13. ANDA NAIK KE MENARA KL TOWER, pejam mata dan tafakur 5 saat, kemudian terjun ke bawah. Gerenti SYAHID.

    2. Setelah berasa terlalu letih dan keciwa kerana 505 gagal menumbangkan kerajaan Umno yang dibentuk selepas PRU13. ANDA BARINGKAN DIRI DI TENGAH2 LEBOHRAYA PLUS UTARA-SELATAN, pejam mata dan tafakur 5 saat, kemudian lelapkan mata. Gerenti SYAHID.

    3. 1. Setelah berasa terlalu letih dan keciwa kerana 505 gagal menumbangkan kerajaan Umno yang dibentuk selepas PRU13. ANDA NAIK KE BAHAGIAN PALING TINGGI JAMBATAN PULAU PINANG, pejam mata dan tafakur 5 saat, kemudian terjun ke bawah. Gerenti SYAHID.

    4. Setelah berasa terlalu letih dan keciwa kerana 505 gagal menumbangkan kerajaan Umno yang dibentuk selepas PRU13. ANDA BARINGKAN DIRI DI ATAS LANDASAN KERETAPI, pejam mata dan tafakur 5 saat, kemudian lelapkan mata. Gerenti SYAHID.

    Peserta Black 505 di kalangan Cina dan India sepatutnya jangan melepaskan peluang dan tawaran istimewa ini. Inilah satu2 peluang ada boleh Masuk Syurga Islam tanpa perlu menjadi orang Islam terlebih dahulu. Offer made by Husam, one of the top Pas leader and ulamak.

    Go and Get It Right Now.

    Melayu Kiasu

    BalasPadam
  3. Husam mahukan penyokongnya mati syahid berkumpul dan melawan penguatkuasa undang-undang tetapi dia sendiri takut utk mati syahid. Kenapa tidak dia melawan semasa ditahan, mengeluarkan pistol atau apa shj utk mati syahid? Inilah jenis pemimpin pas yg menghasut org, memberanikan diri melawan tp diri sendiri takut.

    BalasPadam
  4. Pemimpin Pas hanya pandai bercakap dan mengumpat sahaja tapi tak berapa tahu erti perjuangan.

    BalasPadam
  5. Pejuang Yang Terkorban Di Lahad Datu Bukan Syahid 'Dunia Akhirat' - kata Ketua Dewan Ulamak Pas .....
    bahawa Syahid menanti para peserta yang meninggal dunia sewaktu menyertai Himpunan tersebut - Kata HUsam plak...

    BalasPadam
  6. dah btol la tu...PAS =parti ajaran sesat..PAS yg kna UBAH..tk ada yg paling baik untuk PAS..demi agama, bangsa dan ngara..sahut tawaran dari Umno..sama2 pimpin ngara yg tercinta..lupa kan sengketa..buang yg kero ambil yg jerne..dan jgn lupa buang mereka2 yg tolak rukun Negara...insha allah..org melayu bole kekal memerinta di bumi melayu ini..hidup melayu..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.