Halaman

Ahad, Jun 23, 2013

SI MAHABERUK SYIAH NI PUN KENA TAHAN, LAGI TERUK DARI HUSAM!!!


Hah! Kalau tadi kita dah cerita pasal Si Husam Kambing dan keganjilan yang dia alami sewaktu nak menghadirkan diri ke Himpunan Black 505 semalam.

Keganjilannya muda. Persoalan mengenai kenapa dia lewat untuk turut serta dalam himpunan tersebut sehingga mengakibatkan dia kena tangkap dengan Polis?

Andaikata Si Husam tu cepat dan turut serta berarak dengan pengikut - pengikut dia semalam, dah tentu - tentu dia tak kena tahan. Dan dia dapat hadir ke Himpunan tu.

Tapi, kalau dah alasan dia memang tak nak datang sebab kurang mendapat sambutan, itu lain la ceritanya ye tak. Itu dia sendiri la kena jawab dengan orang.

Kali ini, cerita pasal Si Mahaberuk Syiah tu pulak. Semua orang tau yang dia pun turut ditahan oleh pihak Polis kerana mengeluarkan provokasi yang tak masuk akal.

Inilah masalahnya bila dah jadi manusia yang ada sifat macam Syiah ni. Dia rasa diri dia je yang lebih hebat. Dia lupa bahawa hidup manusia ni ditentukan Allah S.W.T.

Tapi, bab itu pun dia punya pasal la. Cuma kita nak persoalkan sikit mengenai isu waktu semasa dia ditahan oleh pihak Polis petang semalam.

Kita semua tahu yang Himpunan semalam berakhir jam 6 petang dan kebanyakan dari aktivis masih lagi berkampung dikawasan Padang tersebut.

Tapi, menurut laporan yang disiarkan, Si Mahaberuk Syiah tu kena tahan dirumah pada jam 5.45 petang. Hah! Kenapa pulak dia balik awal? Nak buang air besar ke?
KUALA LUMPUR - Aktivis pembangkang, Khalid Mohd. Ismath ditahan sepasukan anggota polis di rumahnya di Bandar Putri Fasa 2 di Klang, Selangor hari ini, dipercayai bagi membantu siasatan komennya dalam laman sosial berkaitan perhimpunan haram baru-baru ini. 
Pelajar Universiti Teknologi Mara (UiTM) yang digantung tiga semester kerana mengugut polis Jun tahun lalu ditahan pukul 5.45 petang ini dan dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Kajang.
Bukan ke selama ini Si Mahaberuk tu selalu mendabik dada dan kata bahawa dia seorang pejuang yang tak kenal erti gentar? Jadi, pasal apa dia balik ke rumah?

Jika dia benar - benar berjiwa seorang pejuang, kenapa dia sanggup biarkan rakan - rakan seperjuangan dia tidur dalam khemah sedangkan dia sedap dapat tidur atas tilam empuk?

Himpunan habis pukul 6.00 petang , dia dah sampai rumah pukul 5.45 petang. Dah tentu - tentu dia 'angkat kaki' awal dari pukul 5.30 petang.

Adakah dia tau yang dia sedang dicari oleh pihak Polis sehingga menyebabkan dia balik awal dengan niat untuk menyorok di rumah? Itu pun satu kemungkinan jugak.

Tapi, dia lari la ke ceruk mana sekali pun, dia takkan dapat lari dari ketentuan Allah S.W.T. Waima dia lari sampai ke bulan sekali pun, dah tentu - tentu dia akan kena tahan jugak.

Jadi, nampak sangat la yang Si Mahaberuk Syiah ni setakat berani bercakap dalam laman media sosial je sebenarnya. Bila berhadapan dengan dunia nyata, dia sendiri pun tak cukup tanah nak melarikan diri!!!

1 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.