Isnin, Januari 02, 2012


Haduhai minah ni. Memang dia ni jenis manusia yang tak sedar diri agaknya. Kat rumah dia memang tak ada cermin untuk dia tengok diri dia sendiri gamaknya.

Dia marah sangat bila Raja Tikus Petra tuduh Kerajaan Negeri dia mengamalkan rasuah. Siap cabar lagi Si Raja Tikus tu untuk membuktikannya.
Selangor menuntut penulis blog Raja Petra Kamaruddin memberi bukti dakwaan rasuah dalam pentadbiran negeri itu.
Setiausaha politik menteri besar Faekah Husin berkata, kerajaan negeri sedia membiayai kedatangan Raja Petra ke Selangor.
Selangor menyediakan RM15 juta untuk membami rasuah.
“Tuduhan beliau bahawa wujud amalan rasuah di Selangor; duit kopi yang melibatkan para usahawan berbangsa Cina, adalah tuduhan serius.
“Kami menuntut RPK untuk tampil memberikan butiran lanjut kepada kerajaan negeri dan pihak berwajib agar penyiasatan terperinci dapat dilakukan,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.
RPK membuat dakwaan tersebut dajam wawancara eksklusif dengan akhbar harian New Sunday Times dan Berita Minggu semalam
Fuh!!! Kan betul Semut kata dia ni tak sedar diri bila dia buat cabaran macam tu. Sebab dia lupa yang rakyat Malaysia ni tak la bodoh sangat macam dia.

Apa dia lupa ke kes penyelewengan salah seorang pegawai Exco Kerajaan Negeri yang telah memalsukan tandatangan dan menyalahgunakan cop serta kepala surat rasmi dulu?

Sampai Si Ronnie Liu tu pun dipaksa agar tidak menyuarakan sebarang pandangan berkaitan dengan kes tersebut. Lepas tu, DAPig pulak gugurkan dia dari keahlian.

Itu salah satu kes rasuah yang melibatkan Exco Kerajaan Negeri. Kes lain ialah kematian Teoh Beng Hock yang dibuktikan memang wujud amalan rasuah.

Ianya diakui oleh kontraktor yang ada hubungan dengan pemimpin DAPigs Selangor sendiri. Tapi bukti transaksi yang ada telah luput dalam simpanan Telco terbabit.

Itu hanya membuktikan betapa liciknya DAPigs menghapuskan bukti untuk tidak mengaitkan mereka dengan isu rasuah. Tapi, dakwaan tersebut tetap wujud.

Kalau tidak, menda jadah pulak Si Teoh tu pergi ke Pejabat SPRM? Kenapa dia dipanggil ke pejabat tu jika tidak ada sebarang tujuan yang tertentu?

Sampai hari ni, DAPigs tidak dapat menjelaskan perkara tersebut kepada rakyat. Maka itu sahaja sudah membuktikan wujudnya dakwaan rasuah.

Satu lagi ialah mengenai penyelewengan duit rakyat untuk membiayai perbicaraan ADUN Sri Muda. Tu tak menunjukkan bahawa Kerajaan menyeleweng ke?

Belum cerita pasal isu pasir lagi. Kalau cerita kang, panjang lagi kesnya. Pun Si Minah Muka Berminyak tu tak sedar - sedar jugak ke?

Sudah - sudah la menipu rakyat ni. Rakyat pun bukan la bodoh sangat macam yang dia sangkakan. Semuanya ada otak belaka. Dan otak rakyat Malaysia ni bukan macam otak diorang. Semua letak kat kepala, bukan kat Kepala Lutut!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping