Rabu, Mei 16, 2012


Tahniah diucapkan kepada Tok Jan kerana masih kukuh mahu melaksanakan Negeri Islam sepenuhnya. Perkara tersebut menjadi satu tamparan buat DAPigs dan PKR.

Dengar kata, DAPigs dan PKR Kedah sekarang mempunyai pengalaman yang cukup perit dibawah pentadbiran PAS Kedah yang diterajui oleh Tok Jan.

Walaupun diorang cuba untuk mengegarkan serta mengugat Tok Jan dengan pimpinan PAS Pusat, ianya masih tak mampu nak ubah pendirian Tok Jan.

Malah usaha Phahrolrazi untuk memburuk - burukkan kepimpinan Tok Jan sebagai Menteri Besar juga turut menemui keGAGALan.

Tambah memeritkan ialah mengenai hubungan rapat dan mesra alam Tok Jan dengan Datuk Seri Najib yang memang sudah diketahui ramai.

Perkara ini yang menjadi satu kerunsingan buat DAPigs dan PKR Kedah. Tapi Dajjal mana pernah berehat. Dia tetap jugak cuba nak menjahanamkan umat manusia.

Atas sebab itu, maka macam - macam isu yang dibangkitkan untuk menambah burukkan lagi keadaan serta mencemar imej Tok Jan. Antaranya:
Remaining unresolved are several issues which the non-Malays are unhappy about, among them a demolished abattoir, the state housing policy and a mufti and fatwa (edict) enactment.
Keadaan semakin meruncing ialah apabila satu - satunya ADUN DAPigs Kedah, Lee Guan Aik mahu menarik diri dari Pakatan Pembangkang.

Tambah buruk ialah apabila salah seorang wakil rakyat PKR sendiri mengakui yang dia hanya dipergunakan untuk kepentingan beberapa pemimpin parti semata - mata.

Disebabkan itu, Tan Wei Shui telah meletakkan jawatan pada April 2010. Seterusnya, keadaan ini tidak banyak membantu Pakatan Pembangkang di Kedah.

Sudah jelas bahawa Pakatan Pembangkang tu mempunyai jurang perbezaan yang amat ketara. Tak kira sama ada dari segi ideologi, dasar perjuangan atau konsensus.

Yang nyata, mereka tidak mampu untuk bekerjasama diantara satu sama lain. Mereka tak ubah seperti Retak Menanti Belah!!! Akhirnya nanti, berkecai begitu sahaja!!!

Itulah akibatnya kalau suka sangat menipu rakyat. Yang merananya bukan pemimpin. Tapi rakyat jugak!!! Itulah dia dasar perjuangan mereka yang sebenarnya!!! Bukannya nak membantu rakyat sangat pun!!!
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. ini menunjukkan yang PAS nak berkuasa penuh dinegeri KEDAH dan mahu meletakkan DAP dan PKR dibawah bidang kuasanya tapi DAP dan PKR tak setuju.mereka pun nak berkuasa juga.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping