Ahad, Ogos 12, 2012


Dah beratus - ratus orang yang dijumpai, rata - rata ditanya orang mengenai pendirian mereka terhadap parti Politik akan menyatakan perkara berikut.

Bagi mereka, kalau orang tu masuk PAS tahan la jugak. Tapi kalau masuk PKR atau DAPigs ni diorang jadi pelik yang teramat sangat.

Kalau pilih DAPigs, dah tentu - tentunya diorang ni menentang Islam. Jadi, takkan la orang Islam sendiri nak jadi sebahagian dari musuh Islam tu?

Itu merujuk kepada beberapa orang bekas ahli UMNO yang bertindak keluar parti dan menyertai DAPigs. Soalnya, bukan diorang tak tau benda tu.

Kalau yang masuk PKR pulak, dah tentu - tentu mereka ini dari kalangan orang yang kecewa dengan UMNO. Sama ada tak dapat projek atau pun sebab tak dapat jadi calon.

Itu sebab la ramai dikalangan pemimpin yang sebelum ini melompat parti dan menyertai PKR digelarkan sebagai Katak.

Bukan apa. PKR tu sendiri menjadi pusat pembuangan sampah dari dalam UMNO. Semua yang masuk PKR tu semuanya sebab tak puas hati.

Malah, penubuhan PKR tu sendiri pun dianggotaoi oleh puak - puak yang menjadi penyokong tegar kepada Si Kaki Liwat tu. 

Dan benda ni pun bukannya satu fenomena yang baru. Orang kecewa keluar parti dan tubuhkan parti baru. Dah berzaman dah benda tu berlaku. Jadi, apa nak heran sangat ye tak kalau diorang melompat parti. Dah memang jenis diorang suka main lompat - lompat!!!
IPOH - Keputusan wakil rakyat Barisan Nasional (BN) melompat parti adalah perkara biasa ekoran Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) hampir tiba, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz hari ini.
Ditanya mengenai dakwaan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim awal bulan ini bahawa terdapat beberapa lagi pemimpin politik di Sabah akan menyertai pembangkang tidak lama lagi, ahli Majlis Tertinggi Umno itu berkata:
"Ada di kalangan wakil rakyat atau pemimpin Umno tidak dicalonkan untuk bertanding, jadi mereka telah ambil tindakan awal terpaksa lompat (parti) macam katak kerana mahu bertanding dalam pilihan raya."
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping