Sabtu, Januari 05, 2013


Ai... Takkan itu pun Si Mat Muka Bulan ni tak reti buat kot. Biasanya, pantang orang lain menipu, diorang saman selalu. Tak de banyak cakap dah.

Kalau betul la apa yang dijelaskan oleh RoS mengenai pendaftaran gabungan tiga parti Haramjadah tu satu pembohongan, kenapa diorang tak ambik tindakan?

Apa yang diorang tunggu lagi? Kata semua dokumen dah ada. Bukti semua dah kukuh. Jumpa RoS kat mahkamaha je la. Apa susah. Itu pun nak kena orang lain ajor ke? Apa la bongok sangat Si Mat Muka Bulan ni!!!
PETALING JAYA - Pakatan Rakyat menyifatkan kenyataan Ketua Pengarah Pendaftar Pertubuhan (RoS), Datuk Abdul Rahman Othman berhubung permohonan baru untuk mendaftar gabungan tiga parti sebagai satu pembohongan.

Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail berkata, pihaknya sudah membuat permohonan baru selepas permohonan asal ditolak kerana Pengerusi Penaja ketika itu, Datuk Zaid Ibrahim telah keluar PKR.

"Kami sudah kemukakan permohonan baru dan mempunyai rekod termasuk salinan surat, serta butiran mengenai pegawai RoS yang terlibat ketika permohonan kedua dibuat.

"Jadi, kenyataan beliau (Abdul Rahman) mengenai tidak menerima permohonan PR itu adalah bohong,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Katanya, sehingga kini, RoS gagal untuk mendaftarkan tiga komponen utama mereka iaitu PKR, Pas dan DAP sebagai satu parti gabungan.

Sebelum ini, Saifuddin dalam kenyataannya berkata, usaha permohonan gabungan itu belum menampakkan hasil apabila dipengerusikan Datuk Kamarudin Jaffar. 
Namun, hingga kini, PR tidak pernah mendengar apa-apa jawapan balas dan pihaknya tidak akan mengambil langkah untuk menekan RoS dalam hal ini meskipun wujud kes-kes tertentu di mana begitu mudah sesebuah pertubuhan itu diluluskan pendaftarannya.
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. Orang Machang tak kenal sangat "mamat" sorang ni. Mungkin ini kali terakhir brother..... He got to get home... singapore where ever.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping