Rabu, Februari 13, 2013


Ini satu perkembangan terkini yang diterima SH baru - baru ni. Akibat terkesima dan songeh kena sindir dek MB Pahang, puak - puak DAPigs ni dah panas telinga.

Mendidih je hujung telinga diorang kena perli secara terang - terangan. Maka satu gerakan sedang diusahakan oleh puak - puak Kafir Harbi ni.

SH dengar cerita, DAPigs di Bentong sekarang ni tengah sibuk memujuk Si Ketua Penipu tu untuk membenarkan calon mereka bertanding di Parlimen Bentong.

Untuk pengetahuan semua, Parlimen Bentong ketika ini disandang oleh YB Dato' Sri Liow Tiong Lai, Menteri Kesihatan dari MCA.

Pecahan undi didalam kawasan Bentong setakat hari ini diantara kaum Cina dan Melayu dianggarkan 50 - 50 dengan kelebihan berpihak kepada Melayu sebanyak 2%.

Dalam dua Pilihan Raya Umum yang lalu, DAPigs telah memberikan laluan kepada PKR untuk bertanding bagi merebut kerusi Parlimen sementara mereka kekal di DUN.

Dan kedua - dua PRU tersebut menyaksikan calon - calon dari parti masing - masing tewas kepada Barisan Nasional selama berpenggal - penggal.

Kali ini tidak banyak bezanya. PKR tetap juga mahu meletakkan calon mereka untuk bertanding di Parlimen Bentong. Calon tu pun dengar kata dah buat kerja.

Habis dah kad - kad nama dia edarkan kepada penduduk seluruh kawasan Bentong. Siap dah buat ceramah atas lori 'pick-up' lagi. Kira dah konfirm sangat la tu.

Tetapi disebabkan DAPigs terasa pedih bila disindir oleh YAB Menteri Besar Pahang sebelum ini, usaha untuk mengubah kedudukan itu sedang hangat diperkatakan.

DAPigs Pahang telah mencadangkan nama Pengerusi DAPigs Pahang, Encik Leong Ngah Ngah sebagai calon mereka di Bentong. Leong kini merupakan ADUN Triang.

Pemerhati Politik di Bentong rata - rata menganggap Leong hanya berhasrat untuk 'membunuh diri' dengan melakukan Political Suicide di Bentong.

"Mungkin dia berhasrat nak bersara dari Politik dengan cara yang bermaruah sebab kalah dalam gelanggang, tapi, ini kerja bodoh," kata seorang peniaga Cina baru - baru ni.

Namun, perkara ini tidak boleh diperkecilkan. DAPigs akan pergi 'All Out' di Bentong bagi memastikan Pengerusi mereka menang selesa menentang Datuk Seri Liow.

Jika DAPigs berjaya memujuk PKR untuk memberikan semula kerusi Parlimen Bentong kepada mereka, secara tidak lansung mereka telah meludah muka PAS Pahang.

Mana tidaknya. Sebelum ini, dah puas PAS Pahang berusaha untuk menuntut semula kerusi yang dipinjamkan kepada PKR bagi memberi laluan kepada calon mereka.

Kerusi yang disebut - sebut ialah Pekan dan Temerloh. Jika PKR bagi semula kerusi DAPigs peluang di Bentong, kenapa mereka tak buat benda yang sama kepada PAS?

Kan nampak sangat yang diorang sengaja nak meminggirkan PAS dalam isu ni? Dah semakin jelas bahawa pembahagian kerusi Parlimen dikalangan Pakatan Pembangkang tu masih belum selesai. Jadi, tok sah la nak menipu orang je kerjanya!!!

Ps: Gajah sama Gajah bergaduh, PAS Keldai jugak mati kat tengah - tengah!!! Alahai, kesiannya... - seterusnya...
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping