Selasa, Februari 26, 2013


Alamak ai!!! Itu pun nak dijadikan soalan jugak ke dek puak - puak Pakatan Pembangkang ni. Apa nak diherankan sangat. Benda ni dah jadi kebiasaan buat diorang.

Kehadiran peserta disidang konvensyen mengabihkan masa diorang semalam hari ini menjadi tanda tanya dikalangan rakyat. Berapa orang yang hadir sebenarnya?

Nah! SH jawab mudah. Satu Malaysia ni hadir disidang konvensyen yang mengabihkan masa tu. Kat dalam dewan tu siap pecah dinding lagi. Tu tak termasuk yang atas siling.

Sedangkan hari tu pun, masa diorang buat Himpunan Shamshidar tu orang boleh panjat dan duduk atas bumbung stadium, inikan pulak kalau dalam dewan.

Kalau bagi diorang 300, 3000, waima 3 JUTA sekali pun kehadiran semalam, apa bezanya? Tak de beza apa der!!! Sama je. Ianya tetap tidak mewakili majoriti.

Tak payah la kita pening - pening nak sakit kepala pikir berapa ramai yang hadir semalam. Cuma, yang peliknya, kenapa manifesto Pakatan tu sendiri tak mendapat sambutan?

Bukan setakat dikalangan rakyat je yang tak menyambut baik janji - janji yang dibuat oleh Pakatan Pembangkang tu. Malah ahli - ahli serta penyokong diorang pun sama.

Dalam dok sibuk SH lepak kat kedai kopi petang tadi, tak de pulak dengar diorang cerita pasal manifesto tu. Tak de pulak ianya dijadikan bahan perbahasan.

Ha! Kalau yang tu ye kita pelik. Rakyat sendiri macam dah tau - tau je perangai puak - puak Pakatan Haramjadah tu. Mungkin sebab tu la diorang pun buat dek je. Maklum la, manifesto tu kan bukan janji. Jadi, buat apa diorang nak sibuk bahaskan pasal semua tu!!!
KUALA LUMPUR 26 Feb. - Jumlah kehadiran peserta konvensyen pakatan pembangkang di Shah Alam mula dipersoal terutama oleh blogger dan pemilik portal berita di Internet apabila terdapat percanggahan ketara mengenainya. 
Laman blog Helen Ang misalnya hari ini menimbulkan persoalan mengenai jumlah sebenar mereka yang menghadiri konvensyen pakatan pembangkang di Pusat Konvensyen Shah Alam (SACC) semalam. 
Ini kerana, terdapat perbezaan ketara antara laporan laman web Antarapos yang hanya menyatakan kira-kita 300 orang menghadiri persidangan tersebut berbanding laporan laman web rasmi parti DAP, The Rocket yang menyatakan kira-kira 3,000 orang menghadiri majlis tersebut. 
Persoalan yang ditimbulkan oleh blogger terbabit turut dilengkapi dengan beberapa keping gambar yang dipetik daripada beberapa laman web. 
Selain itu, Helen dan beberapa komen turut membuat kiraan kasar mengenai kapasiti dewan digunakan, yang dianggarkan cuma mampu memuatkan sehingga 800 orang pada satu-satu masa. - seterusnya...
Categories: , , ,

1 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping