Isnin, Mac 04, 2013


Huh! Memang sial la Si Tian Chuak ni. Kalau semalam, rakyat Malaysia secara majoritinya marah dengan kenyataan dia yang celupar terhadap anggota Keselamatan Negara.

Hari ini, tiba giliran Bekas Ketua Polis Negara pulak menyindir kenyataan yang dikeluarkan oleh Si Tian Chuak tu secara terang - terangan.

Dan TS Musa Hassan bukan sahaja menyindir kenyataan Tian Chuak. Malah dia siap mencabar Si Godfather Kit Siang untuk berperang guna peluru getah.
KUALA LUMPUR 3 Mac - Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Tian Chua hanya memburukkan lagi keadaan apabila mendakwa insiden berdarah di Lahad Datu, Sabah sebagai sandiwara UMNO. 
Bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan berkata, semua pihak sepatutnya bersatu padu bagi membantu menyelesaikan krisis pencerobohan oleh kumpulan yang mendakwa Tentera Diraja Kesultanan Sulu. 
Menurut beliau, ahli-ahli politik tidak sewajarnya saling menuduh antara satu sama lain ketika keselamatan negara tergugat. 
"Kalau anda tuduh-menuduh antara satu sama lain, ini bermakna anda membuka ruang kepada musuh untuk masuk. 
"Dalam situasi wilayah negara dicerobohi, kita sebagai rakyat yang setia mesti membantu kerajaan," katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini. 
Yang turut hadir bekas Timbalan Ketua Polis Pulau Pinang, Datuk Abu Kassim Mohamad Nor. 
Tian Chua seperti dipetik dalam portal berita milik PKR, Keadilandaily.com kelmarin mendakwa kejadian yang menyebabkan kematian anggota-anggota pasukan keselamatan negara dan penceroboh dari Filipina itu hanya `sandiwara kerajaan UMNO’ untuk menakut-nakutkan rakyat seolah-olah mewujudkan suasana tidak aman di Sabah. 
Musa menambah, tindakan beberapa ahli politik pembangkang termasuk Penasihat DAP, Lim Kit Siang mempertikaikan keupayaan pihak polis dalam menangani krisis tersebut boleh melemahkan semangat pasukan keselamatan negara. 
"Sekiranya Yang Berhormat Kit Siang hendak mengetuai satu pasukan yang menggunakan peluru getah, teruskan. Lepas itu kita tengok apa yang akan berlaku," katanya secara sinis.
Nah!!! Memang layak sangat diorang tu kena tenyeh dek Tan Sri Musa Hassan tu sebab bertindak diluar kemampuan diorang sendiri. 

Apa, Si Kit Siang tu ingat pihak anggota keselamatan tu berdepan dengan budak sekolah ke nak main pakai peluru getah? Kot ye pun nak bercakap, lain kali pakai la Kepala Otak. Ini tidak. Nak jugak diorang ni pakai Kepala Lutut!!!
Categories: , , ,

5 ulasan:

  1. Kit siang suruh pasukan keselamatan Malaysia pakai peluru getah, penceroboh guna peluru hidup, pasukan keselamatan mati, penceroboh berbintat badan tak mati... ke nak jaga hubungan baik ngan penceroboh? nampak macam ada yang tersembunyi...

    BalasPadam
  2. kita tawarkan senjata peluru getah kepada pihak pembangkang.siapa yang berani sila tampil.peluru hidup lawan peluru hidup.jangan jadi macam palestin peluru hidup lawan lastik batu.kita ada kemampuan peluru hidup jadi gunakannya.

    BalasPadam
  3. Peluru getah? Kekeke... Ingat main cakcak ke dgn suluk tu... Uish... Diaorg ni, mcm mn nak memerintah negara, baru mcm ni, dah tunjuk kebodohan tahap impak maksima... Agi gawat depa kasi keruh lg situasi, bukan nk bantu krjaan... Sengal amat

    BalasPadam
  4. Kit Siang ni tahun 69 lagi anti polis, Takkan tak faham maksud dia lagi, 13 mei dia lah bapak ketuanya, budak budak melayu sekarang ni yang sokong pembangkang tanya la orang lama, jangan bila dah jahanam baru nak tekebil kebil - Hj. Ramli

    BalasPadam
  5. Kit siang suruh pasukan keselamatan Malaysia pakai peluru getah, penceroboh guna peluru hidup, pasukan keselamatan mati, penceroboh berbintat badan tak mati... ke nak jaga hubungan baik ngan penceroboh? nampak macam ada yang tersembunyi.

    DIA MEMANG NAK ASKAR/POLIS MATI..TU PASAL BAGI IDEA BODOH TU...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping