Selasa, April 30, 2013


Yeah!!! Setady la Tun!!! Ini macam la pemimpin yang berani beb. Bukan setakat pandai ugut orang tak tentu arah. Ini baru betul pemimpin yang Berwibawa!!!

Kalau Si Karpal tu nak 'heret' Tun Mahathir ke Mahmakah, rasanya dia perlu heret orang lain sekali. Sebab hakikatnya semua rakyat Malaysia pun tau, puak - puak DAPigs tu memang RASIS!!! Tak payah la diorang nak nafikan pulak!!!
KUALA PILAH: "Tangkaplah saya, heretlah saya ke mahkamah. Saya tetap ulang lagi, (Penasihat DAP) Lim Kit Siang sebagai rasis dan dia memang rasis".
Demikian respons bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berhubung kenyataan Pengerusi DAP Karpal Singh semalam bahawa pembangkang akan menangkap dan menghadapkannya ke mahkamah kerana mengeluarkan kata-kata hasutan dengan menuduh Lim sebagai perkauman, jika berjaya menawan Putrajaya pada pilihan raya umum ke-13 ini.
Beliau berkata Karpal Singh membuat kenyataan itu kerana mahu menghalangnya daripada menjelaskan dengan lebih lanjut mengenai sikap Lim yang didakwanya rasis.
"Terkejut saya, pucat muka saya (nada menyindir)...fasal Pengerusi DAP Karpal Singh mahu tangkap saya kerana saya mengeluarkan kata-kata hasutan dengan menuduh Penasihat DAP, Lim Kit Siang sebagai perkauman.
"DAP hanya mahu bertanding di kawasan majoriti Cina kerana mereka hanya diterima pengundi di kawasan berkenaan dan tindakan DAP ini ternyata menunjukkan sikap rasis mereka," katanya semasa berucap pada satu majlis di Kampung Padang Jual, Johol, di sini, Isnin.
Dr Mahathir mendakwa sekutu DAP iaitu PAS juga bersikap rasis kerana hanya mahu bertanding di kawasan majoriti kaum Melayu terutamanya di Kelantan dan Terengganu.
Katanya ini berbeza dengan Umno dan MCA yang tidak menunjukkan sikap perkauman kerana boleh bertanding di mana-mana kawasan di seluruh negara tanpa mengira majoriti kaum.
Dalam pada itu, Dr Mahathir berkata Menteri Besar Kelantan yang juga Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Nik Aziz Nik Mat bersikap hipokrit apabila menunaikan solat Jumaat di Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin di Putrajaya Jumaat lalu kerana mahu meraih undi di sana.
"Dulu PAS kata mereka nak lelong pusat pentadbiran persekutuan Putrajaya tapi sekarang tak mahu lelong pula dan mahu menawan Putrajaya dalam PRU ini...buat la pusat pentadbiran seperti Putrajaya di Kelantan," katanya.
Turut hadir pada majlis itu isteri beliau Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali dan calon BN untuk kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Johol Abu Samah Mahat.
Categories: , , ,

13 ulasan:

  1. pelik sungguh aku tengok orang umno yg masih dok sanjung paria pengkhianat negara ni.
    bukan saja pengkhianat, tp juga bapak san miguel

    BalasPadam
    Balasan
    1. lagi pelik tengok org melayu sokong kaki juborrr.. pegi mampos lagi baik.

      Padam
    2. Apa masalah kau ni? Biadab tk tentu pasal... Buat tuduhan tanpa bukti n fakta mcm si bapak anugerah tuhan kau tu... Kami rakyat Malaysia tk perlu org semcm kau ni.. Perosak aqidah, perosak bangsa, perosak negara.. Akal dianugerah Allah diletak kat tpk kaki...

      Padam
  2. Kita pun pelik tengok org yg tiada masalah menghamburkan kata-kata kesat dan keji. Logiknya cuma jiwa yg kotor dan pendendam shj yg mampu mengeluarkan perkataan berbau macam longkang yg berlendir seperti itu.

    BalasPadam
  3. Tanpa Nama 11.51 PTG,

    Yg sial itu engkau. Klu mak bapak ko pikir mcm ko, mmg siap diaorg berjunub lahirkan ko. Klu mak bapak ko tak pikir mcm ko, yg sial nya engko. Ko jgn marah aku panggil ko sial pasal org mcm ko ni mmg sial. So kena lah layan mcm sialan yang ko sebenarnya.

    BalasPadam
  4. Aku pun pelik dgn puak PR masih duk sanjung nuar berahim yg dah kantoi mcm2 isu beserta bukti

    BalasPadam
  5. Apa khabar 'Tanpa Nama 29 April 2013 11:51'?? Sihat ke?? Makan cukup?? Tadi klua pekan ada tengok member bawak senapang, pistol, keta kebal? Xdakkan? Atas jasa Tun M la ko senang gini, ko tengok la dunia lua nun, apa jadi.. Bro, Tun bukan pengkhianat, Lu tanya diri lu, apa yang lu bagi kat negara. Ada ka? Mintak semua FREE ada la..

    syukur Alhamdulillah...

    BalasPadam
  6. Nak jadi pencacai x bertempat, padan muka ko 11.51 PTG, taksub sampai buat mata hati

    BalasPadam
  7. Ntah, bdoh tol pcacai PR nih dok jd pak turut, mmg di akui semua org x perfect tp akan tetap aku sanjung jasa Tun Mahathir kreana dua bjaya mbangunkn malaysia dr kegawatan ekonomi, mjadi malaysia aman makmur, tegas bsuara dgn anasir luar. Klu anwar, nak kutuk Israel ngan US ada dua berani mcm Tun dulu2, jgn harap ler wahai macai PR

    BalasPadam
  8. Tindakan org melayu yg wat cina2 kapir senyum dan tepuk tangan...

    BalasPadam
  9. AI katak dari UMNO melompat ke seberang hanya demi utk kuasa politik..dulu dlm BN ok aja ..semua polisi ok..tapi bila keluar BN sebab dah kena ban.. tiba2 semua tak betul.. cuma org buta shj tak nampak dipermainkan.. yg Pakatan Ranap ni semua org2 yg KO aja.. asalkan dpt kawan..semua sambar.. tiada prinsip.. AI yg dibuang sebab perangai dia.. pun cedok ..demi utk dapat kuasa.. BUKAN "demi rakyat".. sapa2 yg percaya.. tu kena tipu bodo bodo macam tu saja lah.. dulu Karapala kata AI kena taubat..tapi lepas ni dia dah tidur sebantal.. dulu PAS kata kerjasama dgn Cina tak betul..lepas ni OK pulak..nampak sangat mereka2 ni mana ada pegangan.. boleh ubah ikut sukahati citarasa DEMI KUASA (bukan utk DEMI RAKYAT). Tak ada satu suara pun dlm Pakatan Rapuh sebab SEMUANYA tak akan lantik satu presiden.. sebab? SEMUANYA GELOJOH POLITIK dan KUASA sahaja (Bukan DEMI RAKYAT).. Itulah pakatan carca marba yg menggunakan rakyat yg tidak ada aqal utk DEMI KUASA utk diri mereka sendiri

    BalasPadam
  10. inilah puak PR yg tak tahu tentang bagaimana nk mentadbir negara..asyik merusuh,meroyan,merepek,meliwat..tu ajer yg depa tau...cuba kita tgk jasa Tun..Tun byk buat perubahan pada Malaysia..kejayaan Malaysia sekarang adalah hasil dari idea Tun dan pasukan beliau untuk merealisasikan wawasan 2020 untuk menjadikan Malaysia negara maju..mari kita imbas pembinaan jambatan pulau pinang, KLIA, Menara Kuala Lumpur, KLCC, Putrajaya,PLUS..semua ini puak PR dulu pernah mengeluarkan statement negara akan bangkrap, projek yg tidak realistik..mengarut..haram kejadah..n apa jenis kata-kata kesat yg mereka keluarkan..hakikatnya..jambatan pulau pinang yg dulu dikatakan membazir n negara akan bangkrap..kini tak dapat menampung pertambahan kereta yg kian meningkat..kita buat jambatan ke 2, KLIA juga tak dapat menampung kini kita buat KLIA 2..menara KL n KLCC membuatkan nama malaysia gah dipersada dunia, putrajaya yg dulu depa kata nk lelong la,membazirla..skang giler nk merebut putrajaya dari BN..inilah bangsa yg bangsat...Inikalilah kita tukar..huh Lainkalilah..

    BalasPadam
  11. Wei 'Tanpa Nama 29 April 2013 11:51PTG'...ko ni manusia ke binatang..? aku hidup zaman kepimpinan Tun Mahathir sampai la sekarang ni...alhamdulillah semua nya baik..dapat ditangani dgn baik oleh kerajaan... ko hidup tak time ekonomi dunia kena serang dgn malaun amerika dulu..? kalu takde la idea bernas otak Tun Mahathir utk bantu pulihkan ekonomi negara Malaysia time tu, aku rasa ko merempat kat tepi jalan kot..? tindakan yg Tun buat dulu mmg totaly bercangggah dgn apa yg ko blaja pasal ekonomi masa sekolah...itu pun kalu ko pegi sekolah laa... tapi alhamdulillah Malaysia boleh hidup tanpa bantuan IMF...negara2 asia tenggara yg lain majoriti nya pinjam IMF...sampai cucu cicit piat piut pun belum tentu dapat habis bayar hutang IMF tu... kalu bg kat ANUAR pengkhianat bangsa Melayu dan bangsa Malaysia tu, sah2 Malaysia dah jd hamba Yahudi & Amerika...
    Aku sokong "Tanpa Nama 30 April 2013 12.50PTG"
    HIDUP TUN MAHATHIR...!!!!!

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping