Ahad, April 14, 2013


Itu juga satu persoalan yang timbul dalam kotak fikiran rakyat Malaysia ketika ini. Malah, dikalangan ahli PAS yang menggeleng kepala pun tanya soalan yang sama.

Kebal sangat ke Setiausaha Agung PAS jika nak dibandingkan dengan Timbalan Presiden sehingga tidak dikenakan sebarang tindakan ke atasnya?

Kita pasti ingat bagaimana Si Mat Syabun menghadapi dakwaan berkhalwat tidak berapa dulu. Dia telah disejuk bekukan oleh pimpinan PAS sendiri.

Tapi dalam kes Pak Mus ni bagaimana pula? Kenapa pulak tidak ada tindakan yang dikenakan ke atas Pak Mus? Adakah itu Keadilan namanya?

Ternyata, parti yang selama ini menuduh orang lain mengamalkan Assobiyah lebih tebal sikap Assobiyahnya terhadap pemimpin - pemimpin mereka sendiri. Itu pun diorang masih nak kata yang diorang memperjuangkan Keadilan? Kepala Tengkorak diorang lah!!!
AIDC - Pada pertengahan 1990an, pembangkang meniup kencang khabar angin mengenai moral Timbalan Presiden UMNO yang juga Timbalan Perdana Menteri. 
Pemimpin pembangkang dari PAS menggelarkan Timbalan Perdana Menteri itu sebagai ‘al juburi’ dan menggesa siasatan dibuat. 
Timbalan Perdana Menteri itu ialah Anwar Ibrahim. Beliau dipecat dari menjadi Perdana Menteri dan kemudian dibuang dari UMNO.

Apa jadi kepada Anwar selepas itu? Anwar dipikul dan dijunjung oleh pembangkang sehingga ke hari ini. 
Sejak Anwar menjadi ketua pembangkang, sahabat Anwar sendiri telah mengeluarkan rakaman video yang didakwa menunjukkan Anwar sedang mengadakan hubungan seksual dengan seorang perempuan cina. 
Selepas itu keluar juga beberapa foto dan video mendakwa Anwar dengan beberapa lelaki dalam keadaan intim. Anwar terus terselamat kerana kita kata bahawa video dan foto itu tidak perlu disiasat dan ia hanyalah untuk menjatuhkan Anwar.

Kemudian keluar pula foto-foto intim orang kanan Anwar dengan seorang perempuan di ruang tamu dan di dalam bilik air. Kita kata tak perlu siasat. Itu semua palsu.

Semalam, kita digegarkan pula video hubungan seks seorang lelaki yang sebijik menyerupai setiausaha agung Parti Islam SeMalaysia (PAS). Segera kita kata tak perlu siasat. Tak ada apa hendak diceritakan dan itu semua palsu.

Ini semua politik longkang. Ini semua salah UMNO. Bagaimana dengan Vijandran, Rahim Tamby Chik, Abu Hassan Omar dan Chua Soi Lek? Itu salah siapa? Kenapa kita kena siasat mereka itu?

Kita sebenarnya hipokrit paling besar dan paling layak dimasukan ke dalam neraka jahanam kerana sifat bermuka-muka kita.

Tetapi kalau kita mahu memilih syurga, maka kita perlu beri keadilan kepada diri kita sendiri. Hentikan kepura-puraan kita. 
Allah beri kita mata untuk melihat, telinga untuk mendengar dan akal untuk berfikir. Kita tidak perlu menjatuh hukum tetapi kita perlu berlaku adil.
Categories: , , ,

3 ulasan:

  1. STOPA ALI adalah harapan PAS untuk gerak jentera PRU13. Mana boleh buang dia, kalaupun dia kongkek beribu jalang. HADI AWANG tak akan berani baling dengan ketul batu ke kepala STOPA ALI.....

    Mungkin itu adalah lesen kelas A untuk Stopa Ali terus kongkek segala jalang yang ada atas muka bumi ini.

    Hidup Jalang!!!, Hidup Hadi Awang!!!, Hidup Stopa Beruang!!!, Hidup MAT SABU musang!!!, Hidup Serbang Panjang..!!!!

    BalasPadam
  2. Ringkasnya apa yang ditulis oleh hitam adalah sebegai penyambung dari lidah2 biawak ameno yang sememang dah takdak modai lain dah,modai hangpa had tu eje,sememangnya puak2 hangpa buat kegha nak upah kalau tak dapat duit dapat had pun jadiii lahhh.Tak payah buat cerita lawak lah pencacai2 ameno oiii PRU 13 tak lama lagi dah stanby ajelah lepaih ni nasib kalau tak kena saman kalau kena alamat tak tau utan mana meyorok.Hangpa TAU DAK BLOGGER-BLOGGER PR YANG DOK BERAKSI DIALAM MAYA NI SEMUA HEBAT HEBAT BELAKA KALAU SETAKAT NAK MENIPU DALAM INTERNET AKU RASA TAK PAYAH LAH.LAGI SATU BLOGGER PR NI KALAU NAK KEGHA MACAM HANGPA TU 20 KALI DEPA BOLEH BUAT. TAPI DEPA ADA IMAN DEPA TAK SEWENANG2 NAK TOKO TAMBAH BENDA2 YANG BOLEH MEROSAKKAN IMAN MEREKA.LAINLAH HANGPA[AMENO]MANA NAK AMBIK KESAH BAB NI SEMUA JANJI MASYUUUUUK.

    BalasPadam
  3. Apa lah pencacai pencacai ni meroyan, orang suruh kita berfikir dan berlaku adil untuk kita menilai seseorang pemimpin yang bersih.
    Inilah nilai pemikiran puak puak tabsuk meluah kan pendapat dalam ruangan ini dengan meluahkan perasaan yang dangkal dan memalukan.
    Inilah nilai pemikiran yang ada pada puak puak ini.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping