Selasa, Mei 07, 2013


Macam Gampang!!! Itu je yang mampu SH ucapkan kepada calon - calon DAPigs yang baru saja dinobatkan sebagai ADUN selepas PRU kelmarin.

Insiden yang berlaku ini dilaporkan oleh sahabat SH yang berada di Bentong tatkala dia berada di Pusat Penjumlahan Undi di Dewan Majlis Perbandaran Bentong.

Mereka dengan lantang menyelar tindakan MB Pahang yang juga merupakan ADUN Pelangai kerana memberikan nasihat kepada mereka.

Ai! Bagi nasihat pun tak boleh ke? Apa besar sangat ke kepala diorang sampai orang lain bagi nasihat pun diorang tak boleh nak diterima pakai?

Semuanya bermula apabila dikalangan mereka membantah keputusan yang telah diumumkan oleh SPR pada hari tersebut.

Dalam dakwaan mereka kononnya masih ada peti undi yang belum dikira namun pengumuman telah pun dibuat terlebih dahulu.

Macam mana pulak wujud peti undi yang belum dikira sedangkan Pusat Penjumlahan Undi bukan tempat untuk kira undi yang telah dikeluarkan?

Nampak sangat la diorang ni sebenarnya dah tak de idea nak cetuskan huru hara. Maka terpaksa la diorang buat spekulasi yang bukan - bukan.

Tak kurang jugak dengan tindakan menyatakan kononnya Pusat Penjumlahan Undi 'Black Out' sewaktu penjumlahan undi dijalankan.

Walhal, pada ketika penjumlahan itu dibuat, dewan terang bendera. Tak de pulak berlaku sebarang 'black out' atau sebagainya. Mungkin diorang yang 'Black Out' kot.

Akibat tindakan mencipta dakwaan yang bukan - bukan itulah yang menyebabkan penyokong - penyokong DAPigs berkumpul diluar dan mula membuat provokasi.

Heran jugak SH dibuatnya. Diorang bantah sebab diorang menang? Tak masuk akal lansung. Kot kalau betul ada peti undi yang tak dikira, apa gunanya Counting Agent diorang?

Apabila mereka membuat bantahan tersebut, MB Pahang tampil memberikan nasihat. Kalau nak buat bantahan, semua orang boleh buat. Sampai subuh pun tak habis.

Ketua SPR ada kuasa untuk buat keputusan. Biar dia je yang buat keputusan tersebut. Pengumuman pun dah dibuat. Diorang pun dah diumumkan sebagai pemenang.

Nasihat itu dijawab dengan cukup kurang ajar. Salah seorang dari mereka pulak tampil dan menyatakan, "Kami tak mintak nasihat awak!"

Wah!!! Bukan main lagi berlagaknya diorang ni ye. Baru je dapat jadi ADUN, belum sampai 24 jam, dah mula nak tunjuk lagak. Tu belum masuk ke sidang DUN lagi.

Tapi, apa boleh buat. Itulah hakikatnya sifat sebenar puak - puak Pakatan Haramjadah ni. Nak pulak dari kalangan puak - puak DAPigs. Diorang ni memang kurang ajar. Mana diorang ni tau nak beradap dengan orang lain!!!
Categories: , , ,

2 ulasan:

  1. ade sape2 nampak taikon china cam robert kuok mengundi kat mane ye

    BalasPadam
  2. JIka Betol ada kes macam ni....Tangkap dan ganyang ramai2 COUNTING AGEN anda yg tak jalankan tugas ! Salah kan Orang anda!

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping