Selasa, September 17, 2013


Dalam sesebuah perhubungan, kalau wujud pihak ketiga pastinya akan menyebabkan hubungan tersebut menjadi rapuh dan berkecai dipenghujungnya.

Kebiasaannya dengan kemunculan skandal atau pihak ketiga dihujung perhubungan tu akan membuatkan perhubungan sulit tu menjadi semakin sulit. Bukannya semakin baik.

Itulah yang menimpa PAS hari ini. Ternyata isu berkaitan dengan Thaaluf Siyasi PAS dalam Pakatan Haramjadah tu telah menimbulkan konflik yang tak diundang kepada mereka.

Isu yang timbul sebaik sahaja Multaqa Ulama PAS habis mengadakan program mereka baru - baru ini bagai mula menghantui Pakatan secara menyeluruh.

Kita dah dengar pandangan dari kalangan ahli PAS sendiri mengenai isu ini. Ternyata ada yang bersetuju dengan cadangan tersebut demi mengekalkan perjuangan PAS.

Tetapi dalam masa yang sama ada jugak dikalangan ahli serta kepimpinan utama PAS yang menentang cadangan tersebut secara terang - terangan.

Malah, pandangan dari pihak PKR berhubung perkara yang sama juga sudah kita baca melalui kenyataan Setiausaha Agung mereka sebelum ini. 

Sekarang tiba giliran DAPigs pulak menyentuh mengenai isu tersebut. Ironiknya, pandangan DAPigs ni tidak datang dari kalangan pemimpin. Tapi blogger Macai diorang je.

Kata blogger tersebut, PAS memang wajar mengkaji semula kerjasama yang dijalinkan diantara mereka dengan parti lain dalam Pakatan Haramjadah tu.

Malah, tambah blogger tersebut, PAS bukan hanya perlu mengkaji hubungan mereka dengan PKR sahaja. Tetapi dengan DAPigs pun perlu juga diberi pertimbangan.
"Memang patut kaji semula. PAS patut sedar mereka dipergunakan dan menjadi mangsa permainan politik DAP dan PKR. DAP dan PKR tak nak PAS menjadi satu pengaruh yang kuat. Seperti saya yang bergiat sama dengan mereka, saya tahu (agenda).

"Contohnya perutusan Hari Krismas dari Guan Eng, mengapa beliau sebut isu kalimah Allah, sedangkan apabila isu itu disebut, PAS menjadi 'defensive'. DAP tak jujur," katanya ketika ditanya pemberita Antarapos.

"Saya rasa PAS banyak terkorban dalam pilihan raya yang lalu dengan permainan Anwar dan DAP. Saya kesian dan bagi saya dalam banyak-banyak yang buruk kena ambil satu yang baik.

"Saya nampak jika parti yang boleh mentadbir adalah PAS. Cuma malangnya kelemahan PAS tak boleh uruskan kejayaan

"Dahulu tahun 1999 dapat Terengganu kemudian jatuh, sama juga Kedah. Mereka tak nampak fokus tentang kepentingan mentadbir dengan baik dan betul," katanya lagi.
Nah!!! Itu membuktikan bahawa cadangan Dewan Ulama PAS melalui resolusi Multaqa Ulama yang diadakan sebelum ini memang berasas.

Cadangan yang diutarakan oleh Harun Taib tu memang perlu dilakukan jika benar PAS mahu kekal memperjuangkan Islam secara menyeluruh. Kalau setakat nak jadikan Islam tu sebagai perkakas untuk meraih undi, baik tak payah!!! Buat mengabihkan masa je!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. Tahaluf siyasi PAS hanya menguntungkan sekutu sekutu politiknya dan segelintir pimpinan yg mendpt habuan dunia. Kesan baiknya, membuka mata masyarakat tujuan sebenar sesetgh pimpinan PAS (samaada mrk sedari atau tidak) dan siapa sebenarnya yg menguasai PAS.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping