Sabtu, Disember 07, 2013

Kereta sangkut tengah jalan terpaksa diangkat ke tepi agar tidak menghalang lalu lintas 
Mesej dari seorang sahabat SH lewat petang semalam. "Bro. Bila nak turun Kuantan?" "Insya Allah, esok kot. Aku ikut konvoi bantuan mangsa banjir ni."

Kelab Putra 1Malaysia
"Alhamdulillah. Banyak lagi bantuan yang diperlukan kat sini. Jumlah mangsa yang dipindahkan pun semakin ramai. Semalam, ok sikit. Hari ni bertambah pulak."

"Aik? Takkan wakil rakyat tak de datang jenguk korang kat Pusat Pemindahan Banjir tu?" Tanya SH sekadar nak tau cerita dia.

"Ada la YB tu datang semalam kat sekolah cina ni. Dia dengan geng - geng dia datang bertanya khabar. Tapi itu je yang dia buat, lain tak de."

"Itu je yang dia buat? Dia tak de bawak apa - apa bantuan ke untuk mangsa banjir dipusat pemindahan tu?" 

"Tak de bro. Dia bawak diri dia je dengan air liur. Setakat datang bertanya khabar. Orang lain datang ada jugak bawak bantuan."

"Paling tidak, yang datang turun tu ada jugak tolong memasak dan hidang makanan kepada mangsa banjir. Terasa jugak keprihatinan diorang kepada mangsa banjir ni."

Bantuan Tilam ke SMK Paya Besar
"Heh! Apa boleh buat. Mungkin YB tu sibuk kot kat Parlimen nak mintak isytihar darurat. Tu pasal la dia tak sempat nak beli barang untuk diagihkan kepada mangsa yang terlibat."


Pemuda bantu agihkan bantuan bekalan makanan
Kesimpulannya, kalau niat kita ikhlas nak membantu, tak payah la nak meroyan macam orang hilang akal menuduh orang itu ini tak tentu arah sedangkan diri sendiri pun tak de buat apa - apa!!! Korang fikir la sendiri!!!
Categories: ,

5 ulasan:

  1. Boleh sangat kalau YB Cina nak tolong. Dia minta je bantuqn taukeh Cina hantar biskut gula prai roti massimo dqn semua produk Cina

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang boleh sangat bro... tapi itu pun KALAU diorang nak tolong... KALAU...

      Padam
  2. Betul tu ! Tapi skrg BUKAN musim pilihanraya .. Ahaks !

    BalasPadam
  3. yb dan konco2nyer tu dtg wat syarat jer..janji nampak batang idung dah laa...(ape pun x bley..)

    BalasPadam
  4. yb jgn ckp punca banjir dtg dari loji lynas..sudah la..khi.khi.khi...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping