Rabu, Disember 04, 2013


Bukan main lantang lagi Si Nurul Izzah ni nak mengkritik dan mempertikaikan sistem pendidikan kita di Malaysia ni. Nak dibuat pulak perbandingan dengan Singapura.

Si Nurul Izzah tu dakwa kononnya pendidikan di Malaysia ni jauh ketinggalan kalau nak dibandingkan dengan pendidikan di Singapura. Kata dia jauh sangat berbezanya.

Yang sebenarnya, Si Nurul Izzah tu secara sinis nak menyindir rakyat Malaysia ni. Dia anggap semua rakyat Malaysia ni bodoh belaka, termasuk la dengan dia sekali.

Dakwa Si Nurul tu, pelajar Malaysia yang kini berada di tingkatan 3, tarafnya sama je dengan pelajar Singapura yang sekarang ni belajar dalam darjah 5.

Hanya dengan membuat beberapa perbandingan menggunakan alasan yang tak seberapa, boleh Si Nurul Izzah ni buat kesimpulan macam tu dengan sewenang - wenangnya.

Dalam erti kata lainnya, kalau budak di Singapura tu belajar darjah 6, maka budak Malaysia ni dah jejak kaki ke Tingkatan 4. Itu yang dimaksudkan oleh Si Nurul Izzah tu?

Kalau itulah perbandingan yang dia buat, maka secara tak lansung, Si Nurul Izzah tu dah menghina pemimpin Parti Angguk Saja seperti Si Mahfuz Bean tu. 

Si Mahfuz tu belajar pun setakat LULUS SRP. Jika ikut perbandingan Si Nurul Izzah ni, taraf Si Mahfuz Bean tu hanya setaraf dengan budak darjah 5. Tak lulus UPSR pun sebenarnya.

Yang Si Nurul Izzah tu pulak, apa taraf pendidikan dia yang sebenarnya? Setakat lulus SRP jugak la kalau ikut perbandingan yang dia buat. Dia pun bukan belajar luar Negara.

Dengan perbandingan yang dibuat oleh Si Nurul Izzah tu, maka tak salah la kenyataan yang dikeluarkan oleh Menteri Pendidikan sebelum ini. Kalau diorang rasa diorang mampu nak bayar anak belajar di luar Negara, buat la. Tak payah la nak menyemak kat dalam Malaysia ni!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping