Selasa, Februari 18, 2014


Memang itulah hakikatnya. Kerja menghasut umat manusia dengan cara yang tak tentu arah bagi tujuan menyesatkan dah memang tugas 'Dajjal' untuk mewujudkan kecelaruan.

Jadi, tak salah jika kita kata diorang ni pun serupa jugak macam 'Dajjal' hanya kerana semata - mata diorang tak suka dengan ketenteraman serta keharmonian hidup rakyat di Negara Malaysia ni.

Diorang buat kerja tu pun bukannya untuk kepentingan rakyat. Sebaliknya hanya demi kepentingan sesetengah pihak tertentu sahaja. Bab suka buat kecoh ni, bagi je kat diorang ni.

Mangkuk ayun tiga ekor ni memang tak senang tengok rakyat Malaysia hidup dalam keadaan aman dan tenteram. Maka sebab itu diorang suka buat kecoh tak tentu arah. Nak pulak Si Tian Chuak tu. Itu pasal la dia masuk Parti Kecohkan Rakyat!!!
KUALA LUMPUR - Mahkamah Tinggi hari ini mengekalkan tuduhan hasutan terhadap Naib Presiden PKR, Tian Chua, aktivis propembakang, Hishamuddin Md Rais dan bekas pelajar Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) Adam Adli Abdul Halim.

Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Azman Husin, menolak permohonan ketiga-tiga tertuduh yang didakwa mengeluarkan kenyataan berbaur hasutan untuk menggulingkan kerajaan menerusi demonstrasi jalanan dalam satu ceramah pada 13 Mei tahun lalu. 

Pada 13 September tahun lalu,  Hakim Mahkamah Sesyen, Norsharidah Awang memutuskan perbicaraan dibuat secara berasingan supaya tidak menimbulkan prejudis kepada semua tertuduh memandangkan masa kejadian dan teks ucapan setiap mereka adalah berbeza.

Ketiga- tiga tertuduh mengaku tidak bersalah atas tuduhan mengeluarkan kenyataan berbaur hasutan untuk menggulingkan kerajaan menerusi demonstrasi jalanan dalam satu ceramah.

Mereka didakwa melakukan perbuatan itu di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur dan Selangor, di No. 1, Jalan Maharajalela, di sini antara pukul 8.55 malam dan 11.15 malam, 13 Mei lalu.

Pendakwaan dibuat mengikut Seksyen 4(1)(b) Akta Hasutan 1948 yang boleh dihukum di bawah Seksyen 4(1) akta sama yang membawa hukuman denda maksimum RM5,000 atau penjara tidak lebih tiga tahun atau kedua-duanya.
Categories: ,

1 ulasan:

  1. eloklah tu...memang dajal mereka tiga ekor. satu dajal tua pondan yang lari luar negara pada tahun 70an. dua ni dajal gay tua fitnah umno konspirasi lahad datu kamudian minta maaf. tiga dajal muda ni ulam malaun jubo sedia terima perintah biar belajar pun hancus.
    kepada ketiga2 dajal ni kita tunggu imam mahadi datang menghapuskan petualang bangsa ini.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping