Selasa, Februari 18, 2014


Wah!!! Ini dah masuk kes heran bin ajaib ni. Boleh kita katakan bahawa ini kes senjata makan tuan. Kenapa pulak akhbar lidah rasmi PKR tu nak fitnah Timbalan Presiden sendiri?

Hakikatnya, akhbar tu hanya menyiarkan artikel yang ditulis oleh Si Gay Tua tu sahaja. Kiranya, bukan la diorang yang buat artikel fitnah tu terhadap Azmin.

Namun, apa yang menjadi persoalannya, kenapa pulak akhbar tu nak siarkan artikel tersebut jika ianya dilihat cuba memburukkan imej Si Timbalan Presiden PKR tu sendiri?

Tapi, apa la yang kita nak pelik sangat dengan dunia PKR ni ye tak. Memang sesama diorang pun dah terbiasa menikam dari belakang ni. Itu dah boleh dianggap sebagai satu tradisi.

Cuma yang nak ditekankan disini ialah mengenai kebebasan media yang dilaung - laungkan oleh puak - puak Pakatan Haramjadah tu selama hari ini. Nampak sangat la semuanya hanya RETORIK belaka. Bila dia buat cerita pasal orang boleh. Tapi kalau buat cerita pasal dia, nak mengamuk pasal apa pulak!!!
PKR yang seringkali memperjuangkan kebebasan media dikatakan mengeluarkan arahan meminta akhbar rasmi mereka, Suara Keadilan untuk memberi penjelasan berhubung penyiaran artikel kolumnis, Hishamuddin Rais bertajuk “Khalid dan Azmin” kerana dikatakan memfitnah timbalan presiden parti itu Mohamed Azmin Ali.

Menurut satu sumber, arahan itu dikeluarkan minggu lalu secara lisan kepada pengarang Suara Keadilan, tanpa menyatakan tarikh berbuat demikian.

“Seseorang daripada pemimpin PKR tidak berapa senang dengan tulisan artikel tersebut kerana dikatakan mengkritik kepimpinan Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali secara keterlaluan, tambahan pula ia disiarkan di akhbar rasmi parti sendiri. Kerana itu mereka meminta penjelasan bagaimana artikel itu dilepaskan untuk disiarkan dalam akhbar Suara Keadilan,” kata sumber itu kepada The Malaysian Insider di Kuala Lumpur semalam.

“Tidak ada penarikan, saya tidak dengar mengenai itu, Suara Keadilan hanya diminta beri penjelasan dan ia disampaikan melalui komunikasi tertentu, tiada surat atau apapun,” katanya.

Artikel “Khalid dan Azmin” ditulis Hishamuddin dan disiarkan dalam ruangan kolumnis Suara Keadilan bilangan 160 pada 11 Februari lalu, dan turut disiarkan di portal berita Malaysiakini.

Artikel tersebut menganalisis dan menerangkan kemelut yang melanda antara Azmin dan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.
Categories: ,

1 ulasan:

  1. ...dicabar kebebasan bersuara dalam media milik sendiri oleh makihamun penyokong sendiri . Bunyi Yang Dilihat .

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping