Khamis, Mei 01, 2014


Hebat boh!!! Baru jadi Ahli Parlimen DAPigs, nampak gayanya Si Melayu ni pun dah makin lupa diri. Makin lupa asal usul dia sampai tahap dia boleh kata orang Melayu ni Lembab.

Mudah sangat orang Melayu ni dijadikan Lembu kata dek Ahli Parlimen DAPigs ni. Kena celik mata sikit katanya. Buat macam dia, masuk DAPigs baru celik mata.

Cuma SH nak tanya la Ahli Parlimen DAPigs ni. Dalam DAPigs tu diperjuangkan sangat ke hak - hak untuk orang Melayu? Ada tak dimasukkan bab kesucian agama Islam?

Rasanya tak de jugak kot. Orang Melayu dalam DAPigs semuanya hanya jadi MACAI je macam dia. Nak harap pegang jawatan dan buat dasar, mimpi je la jawabnya.

Tambah memalukan ialah apabila Si Ahli Parlimen DAPigs ni hanya melihat kepada perlaksanaan GST tu sahaja. Tetapi tidak melihat kepada implimentasinya.

Realitinya, GST tu adalah untuk menghalang sebarang penipuan dalam tuntutan pihak - pihak tertentu. Dan yang paling suka menyambut GST ni ialah dikalangan peniaga Cina.

Maka sebab itu dalam bantahan yang dibuat hari ini, tak de pun kita nampak orang Cina turun berdemonstrasi bersama - sama dengan Lembu - Lembu Pakatan.

Jadi, jangan la Si Ahli Parlimen DAPigs tu nak memalukan orang Melayu dengan menggelarkan mereka lembab serta mudah diperlembukan sesuka hati. Hakikatnya, diorang jugak yang melembukan orang Melayu tu sendiri!!! Bukannya orang lain!!!
Pemimpin vokal DAP, Ariff Sabri berkata, jika rakyat, terutamanya orang Melayu, menyokong Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST), ia mengesahkan mereka lembab.

"Kita mesti berhenti dilembukan," kata Ariff yang juga ahli Parlimen DAP Raub dalam blognya.

Menurutnya lagi, majoriti yang tidak menyokong kerajaan berhak membantah suatu dasar yang menyakiti mereka.

"Jangan lupa ini. Bila kita cadang nak beri pendidikan sampai universiti secara percuma, orang Melayu juga bangkit memprotes, berdemonstrasi dan membantah pembatalan PTTN.


"Apa orang Melayu sudah cukup kaya dan punya pendapatan yang besar? Perkara percuma, mereka bertegas dan berkeras hendak bayar juga? Nasi apa yang orang Melayu makan?" tambahnya.
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping