Khamis, Jun 26, 2014

Mintak Si Wardina tu baca ye surat ni.
Jangan dia buat - buat tak tau pulak!!! 
Kehadapan Ustazah Wardina. Bila hati busuk, minda penuh kebencian memang nampak semua yang salah sahaja di Kerajaan.

Sebesar-besar Masjid yang Ustazah Wardina berhenti solat dibina Kerajaan, pun tak nak nampak kan? Jalan raya lapang, highway selesa mana nak nampak?

Anak - anak belajar agama di sekolah agama kerajaan mana nak nampak? Wujudnya lambakan sekolah agama kerajaan, Wardina butakan mata & hati nak nampak semua tu. Sebab hati terlalu penuh benci pada kerajaan.

Saya tak anti golongan tudung labuh litup macam ustazah wardina, jauh lagi saya nak mengeji golongan yang baru mendekati agama tapi suka riak dengan ilmu sedikit. Setiap nafas penuh sifat holier-than-thou.

Alhamdulillah, anak-anak ustazah Wardina semua sempurna sihat. Suami ada, berlakon iklan pun banyak, duit banyak. Maka mudahlah ustazah Wardina lantas mengutuk kekurangan orang lain.

Ustazah Wardina mungkin kurang buat lawatan di Rumah-rumah Kebajikan. Sebab tu ustazah wardina nampak satu kes je terus nak hentam kerajaan. Yelah, wardina kan perfect, ilmu agama lengkap, baru bertudung, dah kalah semua ustazah-ustazah tauliah lain. 

Kerajaan memang semua salah Wardina. Yang beribu OKU dah dibantu tu apa la sangat, nak dibandingkan dengan seorang yang kerajaan terlepas, sebab kekhilafan si ibu yang tak berdaftar dengan JKM.

Diselamatkan budak itu, dihantar juga ke hospital kerajaan. Tapi yelah kerajaan tetap salah dan lemah. Apalah sangat nak dibandingkan negara kita dengan Acheh tempat Wardina tu? Maju kan Acheh tu, mana ada orang susah, sebab itu Wardina cari makan di negara yang kerajaannya teruk ini kan.

Ibubapa ada anak OKU memang tertekan Wardina, tapi bila ada iman, semua tu boleh diatasi. Selama ini, tidak pernah saya dengar ibu bapa OKU salahkan kerajaan. Hanya Wardina seorang. Yela, Wardina kan sempurna, mana salah pandangannya.

Kita manusia baru belajar agama, baru tutup aurat ini memang suka tunjuk agama, sampai kita terlupa berapa pula dosa kita tambah atas nama agama kan? 

Kadang-kadang saya terfikir kenapa gadis rambut merah, pakaian menjolok mata lebih baik tutur kata, berlapang dada, bersangka baik terhadap yg lain berbanding yang bertudung litup. Tapi akhirnya saya tersedar, hanya kerana Wardina dan Ustazah segera seorang lagi tak baiklah saya nak judge semua begitu.

Sama macam kes, hanya sebab seorang budak tidak berdaftar dengan JKM, terus kita nak lupakan ribuan lain yg dibantu kerajaan selama ini?? Tidak adil bukan?

Cukup-cukuplah itu Wardina, bukan sekali, terlalu lantang bersuara, riak dengan ilmu tak seberapa. Semoga terbuka hati, kurang rasa benci. Semoga terus hidup dalam kesempurnaan di bumi Malaysia. Salam.
Categories:

6 ulasan:

  1. Artikel diatas sesuai untuk menyedarkan Wardina.Sabenar ramai sangat yg dah meluat dengan manusia bengong dan tak tahu malu.

    BalasPadam
  2. Syaitan tu senang saje nak hapuskan pahala seseorang tu .... Dia bisikkan ikut suruhan Tuhan jangan tinggalkan, berdosa, dan patuhi syariat; tapi dalam masa yg sama syaitan tanamkan rasa benci, rasa riak, bongkak, suka mencari kesalahan org lain dsbnya .... akhirnya bila mati nanti amalan baik yg nak dibawa bersama kekubur tu samalah mcm "MENYIMPAN AIR DLM RAGA", bila dibuka nak digunakan, kosong, kosong, kooosssooooonnggg ...

    BalasPadam
  3. Dlm diri ada seketul daging, bila baik dia, baiklah anggotanya, bila buruk dia, buruklah anggotanya. Ingatlah daging itu adalah hati.
    Merendah diri, tawaddhuk, sentiasa bersangka baik, bersyukur dan redha, utk jaga dan didik hati.
    Beramal dan berakhlak tanda iman. Beramal tp tak berakhlak tanda cacatnya iman.

    BalasPadam
  4. Salam, Tak apa lah..... Seorang Doktor (Phd0, bila membuat ulusan akan mmebuat analisa bila memmbuat keyataan dan sebagai nya, tetapi sorang yang kureng luslusan tapi dianggap dia pandai mengalah seorang Phd yang berpengalaman, Bila di angkat sebagai panel di anggap diri nya sudah besar kepala dan boleh membuat keyataan dengan tidak memikirkan apa yang telah di buat oelh kerajaan. Ya memeng di Eropah, Amerika, Australia memberi seluroh bantuan free pada rakyaat nya, tapi harus di ingat, dengan bantuan yang di beri ialah dari duit orang yang membayar zakat, fitrah, dan besar nya ialah dari INCOME TAX, Puan bayar income tidak?. HMMMMM......tolong check sikit......berapa kali atau telah di istihar kah tidak dari duit iklan, dan lain seminar dan syarahna yang di didapti nya. Jangan lah kita pandang rendah kepada bakti kerajaan. Hukum KARMA akan menyusul,,,... ingat lah...Jaga mulut dan budi pekerti, akan di pandang tinggi, Apa yang orang komen ialah saperti doa. Insaf lah dan ingat lah
    orang lama 1957

    BalasPadam
  5. wardina ni dia bukak mulut je jadi bodoh. semua orang berhak keluarkan pendapat tapi pendapat dia yang tak boleh di pakai langsung. nanti kalau rakyat lahit oku pun dia salahkan kerajaan. salahkan Allah sekali la. kan senang sebab setiap apa yang terjadi semuanya berlaku dlm pengetahuan Allah kerana Dia maha Mengetahui. Allah nak check iman kita dlm menempuh cerita ini dan rupanya iman kita hanya senipis kulit bawang bila kita mula menuding jari

    BalasPadam
  6. Wardina mmg jelas kureng cerdik dlm bnyk perkara. Apabila dia jd moderator dlm progran bual bicara soaln yg dia tny jelas soaln x bkualiti n iq rendah cuma thp kyakinan sgt tggi berasa dia la yg tbaik. Kkuangan cerdik dia ni blanjutan bila dia bckp dlm ruang sosial. Nmpak sgt rezeki dia ni mkn bnyk dlm iklan sykt cina sbb cina mmg suka melayu yg mnentang krajaan, pd masa yg sama mmanipulasi melayu bodo cam wardina utk mnarik pbeli melayu + melayu bodo cxm wardina plak teramat bangga sbb dpilih olrh cina. Satu lg ikon bodo melayu yg sama spesies ialah si diana

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping