Ahad, Oktober 11, 2015

Huh! Tak selesai lagi ke isu berkaitan dengan khutbah solat sunat Aidiladha yang dibangkitkan oleh Si ADUN DAPigs tu sebelum ini? Apa lagi yang Si ADUN DAPigs tu mahu?

Mungkin Si ADUN DAPigs tu dah terlalu terdesak nak mencari publisiti serta ketandusan idea untuk berpolitik. Maka terpaksa la dia teruskan juga Polemik Longkang yang dijaja oleh DAPigs tu.

Mungkin dek kerana dia terlalu kemaruk sangat nak mengejar Populariti Murahan, maka sebab itulah dia bangkitkan isu tersebut sehingga menjadikannya sebagai satu kontroversi hangat.

Perkara itu juga yang menyebabkan Mufti Pahang bertegas mempertahankan isi kandungan khutbah tersebut dan menolak sebarang perjumpaan diadakan dengan puak - puak DAPigs tu.
“Kenapa hendak dipanjangkan? Kalau semua (khutbah) dipersoalkan, rosaklah agama dan kita akhirnya akan lebih hormat kepada orang bukan Islam.
“Macam Tengku (Zulpuri), dia hendak perjuangkan apa? Dia hendak pertahankan DAP ke agama Islam? DAP itu parti bukan Islam. Kalau pertahankan Islam, jadi janganlah pertikaikan Islam,” katanya ketika dihubungi mStar Online pada Jumaat.
Sehubungan itu, Abdul Rahman menasihatkan Tengku Zulpuri supaya tidak memanjangkan isu khutbah berkenaan kerana banyak lagi perkara yang lebih penting untuk diperbincangkan.
“Kita mahu semua umat Islam bersatu. Perjuangan kita apa? Kita sesama Islam, sepatutnya bila kita menasihatkan, sepatutnya orang yang menerima itu berdoa kepada kita dan berterima kasih. Saya rasa tak perlu nak memberatkan keadaan. Selesailah, habis setakat di sini sahaja,” katanya.
Dalam erti kata mudahnya, Si ADUN DAPigs tu ternyata dah ketandusan idea dan bankrap Politik sehingga terpaksa mempergunakan isu agama untuk menaikkan nama dia sendiri. Nak harapkan dia buat kerja untuk rakyat, jangan mimpi la!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Nanti kita sama sama tenguk si manusia ni akan menjadi YB lagi tak PRU 14 . Lepas tu kita juga tenguk kemana mangkuk ni akan berakhir..samada tetapi jadi ANJING suruhan atau akan insaf.

    BalasPadam
  2. Setiap yang islam DAPig akan tentang. Dan barua yang sanggup melakukannya untuk sedikit habuan dunia,

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping