Isnin, November 02, 2015

Tak masuk akal lansung bila Si Tony Puaka yang tak layak jadi Pengerusi DAPigs Selangor tu bagi alasan kata para perwakilan yang hadir ke konvensyen parti tu tak kenal dengan Betina ni.

Lagi pun, bukannya ramai sangat ahli Melayu dalam DAPigs tu. Jadi, kenapa pulak tiada lansung pencalonan dibuat terhadap mereka? Takde pencalonan, memang la orang tak kenal.

Tambahan pulak, Si Betina DAPigs ni bukannya calang - calang orang. Bukan ke dia juga merupakan Ahli Jawatankuasa DAPSY Subang? Jadi, mustahil masih ada orang yang tak kenal siapa dia?

Dan Si Aziz Bari tu pun siapa yang tak kenal sebelum ini? Bukan ke dia juga sering kali muncul dalam laporan media terutama sekali dikalangan puak - puak Pakatan Haprak tu sendiri?

Malah kemasukkan ahli Melayu dalam DAPigs ni juga turut mendapat liputan meluas dan disebarkan melalui pelbagai medium supaya semua orang tau. Mungkin Si Tony Puaka tu ingat ahli DAPigs tu semuanya BODOH macam dia gamaknya. Tu pasal la dia suka MENIPU!!!
PETALING JAYA: Jawatankuasa DAP Selangor akhirnya menyaksikan penyertaan beberapa ahli di kalangan orang Melayu, seiring dengan matlamat untuk menjadikannya sebagai parti berbilang kaum. 
Peguam, Dr Abdul Aziz Bari, penyelaras Roketkini, Edry Eddy Yusof dan Young Syefura Othman dilantik dalam jawatankuasa parti negeri. 
Jawatankuasa berkenaan terus diterajui oleh pengerusi, Tony Pua dan timbalan pengerusi, Gobind Singh Deo, masing-masing menerima 495 dan 736 undi dalam pemilihan parti negeri pada Ahad. 
Ditanya mengenai tiada calon kaum Melayu yang dipilih, Pua berkata, kebanyakan calon Melayu masih baharu kepada parti. 
"Saya hanya boleh membuat spekulasi. Kebanyakan anggota di sekitar negeri tidak cukup mengenali mereka (ahli Melayu)," katanya.
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Yong sepura bakal mb wanita pertama selangor.kita mahu kasi dia tanding 3 penjuru sri serdang. Dap sudah sedia dan yakin boleh menang 28 dun tanpa seekor pon pengundi pas. Yong dap in 300k kondo maaa

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping