Sabtu, Disember 12, 2015

Itu persoalan yang dibangkitkan oleh mereka yang sama ada berada didalam PWTCatau pun diluar. Rata - rata, mereka masih lagi skeptikal dengan keadaan yang melanda UMNO pada ketika ini.

Kalau dilihat sejak kebelakangan ini, konflik diantara pemimpin UMNO agak mengganggu - gugat kerja - kerja untuk terus memartabatkan agenda pemerkasaan bangsa Melayu itu sendiri.

Lepas satu persatu isu dibangkitkan dan menjadi persoalan dikalangan rakyat, terutama mengenai kenaikkan kos sara hidup serta isu - isu yang agak kontroversi seperti 1MDB dan sebagainya.

Maka, kesatuan dikalangan pemimpin itu amat perlu bagi UMNO untuk menyelesaikan masalah - masalah yang dibangkitkan agar ianya tidak membebankan rakyat secara keseluruhan.

Itu diantara hasrat dan harapan yang dizahirkan oleh mereka yang berada diluar dewan Merdeka ketika ditemui. Tapi, adakah mampu untuk kita melihat UMNO kembali seperti biasa?

Adakah dengan melihat pemimpin berpeluk diantara satu sama lain dapat menyelesaikan masalah yang sedang membebani rakyat? Atau, masih adakah episod pedih yang perlu ditanggung oleh ahli?

Kalau kita lihat mood para perwakilan yang berbahas sejak petang Khamis yang lalu, nampak seperti mereka mendambakan perdamaian dikalangan pemimpin - pemimpin UMNO.

Tapi tak mustahil jugak selepas Perhimpunan Agung UMNO ini melabuhkan tirai, ada dikalangan petualang yang nak menjahanamkan perpaduan diantara pemimpin tidak senang duduk.

Jangan pelik jika esok kita boleh dengar dakwaan serta tuduhan yang dilemparkan oleh individu - individu tertentu mengecam serta mengutuk Presiden UMNO dengan pelbagai andaian.

Apa yang pasti, 'Badut - Badut Politik' seperti itu tidak akan puas dengan agenda tersembunyi mereka melainkan kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri dapat dipenuhi. 

Maka sebab itu kita kata, tidak mustahil sekiranya 'Badut - Badut Politik' yang mempunyai agenda mereka sendiri ini akan terus berusaha untuk memburukkan parti walaupun sebelum ini mereka pernah memegang jawatan tertinggi didalam parti!!!
Categories:

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping