Jumaat, Mac 04, 2016

La!!! Itu ke sebab kenapa Si Mak Lampir tu ditahan dari memasuki Negeri Sarawak? Hanya semata - mata kerana dia memperjuangkan kes rogol seorang gadis Penan di negeri tersebut?

Kiranya, kejam betul la tindakan Kerajaan Negeri Sarawak ni ye kerana tidak membenarkan seorang pejuang macam Si Mak Lampir tu hanya kerana dia lantang bersuara mengenai isu tersebut.

Tapi hakikatnya, bukan sebab itu Si Mak Lampir tu dihalang oleh Imigresen. Bukan sebab dia seorang pejuang menjadi sebab utama dia dibenarkan memasuki Negeri Sarawak sebelum ini.

Sebaliknya, Si Mak Lampir tu tidak dibenarkan masuk kerana dia GAGAL menangani isu rumah urut dan pelacuran yang sedang tumbuh bagai cendawan selepas hujan di Selangor tu.

Sehingga hari ini, Si Mak Lampir tu tak pernah bersuara pun mengenai isu tersebut. Malah sebaliknya dia hanya mendiamkan diri apabila laporan berkaitan isu itu dibangkitkan oleh penduduk.

Bahkan Si Mak Lampir tu juga turut dikatakan masih GAGAL untuk menyelesaikan masalah - masalah yang sedang dihadapi oleh rakyat didalam kawasan Parlimen dia sendiri.

Walaupun demikian, ke-GAGAL-an Si Mak Lampir tu cuba ditutup dengan dakwaan - dakwaan serta tuduhan yang dilemparkan terhadap Kerajaan Barisan Nasional yang terdahulu.

Apa yang jelas, tindakan Si Mak Lampir tu membangkitkan isu berkaitan dengan kes rogol tu hanya dianggap taktik kebudak - budakkan yang mahu meraih simpati dari kalangan rakyat.

Dalam erti kata lainnya, Si Mak Lampir tu hanya sekadar 'Cakap Tak Serupa Bikin' bila dia cuba membangkitkan isu berkaitan dengan gadis Penan itu sebagai bahan jajaan Politik Murahan dia.

Realitinya, Si Mak Lampir tu bukannya nak memperjuangkan isu rakyat sangat pun. Sedangkan masalah rakyat dikawasan dia sendiri pun masih tak dapat nak diselesaikan. Jadi, tak payah la dia nak sibuk dengan masalah orang lain pulak!!! Buat mengabihkan masa je!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping