Khamis, Oktober 12, 2017

Itu yang peliknya dengan pemimpin puak Pakatan Haprak ni. Kalau bab bercakap, memang hebat sangat diorang ni. Mempertikaikan kerja orang lain merupakan satu kelebihan mereka.

Maknanya, kalau nak jadi pemimpin Pakatan Haprak macam Si Nurul Izzah ni cukup mudah. Selain dari pandai menabur fitnah untuk menang Pilihan Raya, kena pandai mempertikai kerja orang lain.

Kalau dilihat dari satu sudut, memang betul apa yang dinyatakan oleh Si Nurul Izzah tu. Kerajaan tidak sepatutnya memberi ruang kepada pekerja asing 100 peratus dalam sektor pembuatan.

Malah keadaan itu juga akan menyebabkan jumlah penganguran semakin meningkat dikalangan anak muda di Malaysia dimasa akan datang. Dan perkara itu memang tidak wajar dilaksanakan.

Tapi bezanya, kenyataan yang dibuat oleh Si Nurul Izzah tu hanya sekadar 'Mempertikai' cadangan yang dikemukakan oleh pihak Kerajaan sedangkan dia sendiri pun takde buat apa - apa.

Isunya sekarang ni, berapa ramai dikalangan anak muda Malaysia yang nak bekerja dalam sektor pembuatan bagi memenuhi tuntutan kilang - kilang terbabit? Itu persoalan utamanya.

Soalan seterusnya, kenapa dikalangan anak muda tempatan sekarang kurang berminat nak bekerja dalam sektor pembuatan? Sebab gaji yang ditawarkan oleh pengusaha kilang tu terlampau murah.

Sepatutnya isu itu yang diperjuangkan oleh Si Nurul Izzah. Dia perlu buat desakan kepada pengusaha kilang supaya mereka mematuhi sistem gaji minima sebanyak RM 1,200 sebulan.

Kalau dengan pekerja warga asing pihak pengusaha kilang tu nak bayar murah tahan lagi. Ini dengan anak tempatan pun diorang nak bayar sama macam pekerja asing, adakah itu adil namanya?

Selain itu, apa tindakan yang telah dilakukan oleh Si Nurul Izzah tu sendiri bagi menggalakkan anak muda tempatan bekerja dalam sektor pembuatan di Malaysia ni? Kalau dia hanya sekadar pandai menghabiskan air liur semata - mata, baik tak payah. Tak mendatangkan faedah pun!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. nasib anak penjubor haramjadah.

    BalasPadam
  2. Bila dah cakap bgitu apa nak dkesalkan lagi.Yg penting ada kesedaran.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping