Rabu, Oktober 04, 2017

Hah! Kalau orang kata parti Ternakan DAPigs tu tak boleh menang dikawasan yang mereka tandingi hari ini kerana tersisih dari jentera PAS, mungkin ramai yang tak akan percaya.

Tapi bila nama Si Khaid Samad ni pun diwar - warkan akan 'Lari' dari kawasan Parlimennya dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang, kebarangkalian berkaitan perkara itu memang wujud.

Jika dilihat dari segi logik sekali pun, memang itu realitinya. Puak PAN tu dulu menang disatu - satu kawasan hanya semata - mata kerana mereka bergantung kepada jentera Pilihan Raya PAS.

Bukannya diorang menang atas dasar kemampuan ataupun kredibiliti diri mereka sendiri. Nasib diorang ni lebih kurang sama je macam pemimpin PKR yang bergantung kepada kekuatan PAS.

Maka sebab itu kita lihat sehingga ke hari ini, PKR masih lagi cuba nak memancing kembali kerjasama Politik dengan PAS walaupun agenda itu tidak dipersetujui oleh pucuk pimpinan Pakatan.

Perkara itu juga dapat dilihat dengan jelas apabila Si Khalid Samad ni tiba - tiba je bersetuju dengan keputusan partinya untuk berpindah sedangkan kawasan Shah Alam tu boleh dianggap kubu kuatnya.

Kata Si Khalid Samad, dia akur dengan keputusan pucuk pimpinan parti dan tidak mengharapkan 'Keselesaan' untuk menang dikawasan yang bakal ditentukan kepadanya kelak.
"Selesa itu bukan matlamatnya. Matlamatnya ialah untuk memenangi sebanyak mungkin kerusi untuk boleh membentuk kerajaan diperingkat persekutuan," katanya ketika dihubungi Antarapos hari ini.
Dari satu sudut, kenyataan Si Khalid Samad tu dilihat seolah - olah memberikan gambaran kekecewaannya terhadap keputusan pucuk pimpinan parti. Macam nak tak nak je dia berpindah.

Namun kebarangkalian Si Khalid Samad tu GAGAL mempertahankan kerusi Parlimen Shah Alam dalam PRU yang akan datang tetap wujud. Mungkin sebab itu dia 'Rela' dipindahkan ke Johor dikawasan majoriti pengundinya dari kalangan puak - puak DAPigs!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Dia nak lari kerana tak buat kerja,tak ada jasa pada rakyat Shah Alam malah bersikap biadap pula pada Sultan sehingga di 'tergur' oleh baginada dgn menyebut secara tepat nama KS.Kerja KS hanya minta masa 10 minit bagi ucapan sebelum Jumaat atau Isya' di mana-mana surau yg masih berani melanggar arahan JAIS.

    BalasPadam
  2. dah muka tak laku lari jer lahh tak kan nak tunggu orang perambat dengan penyapu atau mop lantai kah kah kah... baru sedar langit tu tinggi rendah next ! mana orang kuat-kuat PAN yang nak lari dari kawasan sendiri ? abang Mat Sabu pun awal-awal dah cabut lari... tapi adakah dia akan dibenarkan oleh "sekutunya" untuk bertanding di kawasan yang dia mahukan tu ? hmmm... kesian pun ada kat diorang ni, tapi apa boleh buat memang itu lah nasib anak didik..

    BalasPadam
  3. Harap khalid akan kalah juga klu lari ke tempat lain.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping