Khamis, Januari 11, 2018

Kenyataan yang dikeluarkan oleh sebuah badan analisa yang ditaja Rejim DAPigs Pulau Pinang memberikan gambaran jelas seolah - olah PKR lebih baik dari PPBM dikawasan Melayu.

Melalui kenyataan yang dibuat, rayuan PPBM kepada pengundi tidak bermakna parti itu harus menjadi pilihan dan mampu untuk menarik perhatian dikawasan yang majoritinya Melayu.
“Malah, jika PPBM bertanding terlalu banyak kerusi, ia akan menakutkan pengundi yang menganggapnya sebagai satu lagi UMNO,” katanya.
“Dan tidak masuk akal bagi penyandangnya mengosongkan kerusi untuk sekutu mereka. Ia jarang sekali berlaku," jelas kenyataan tersebut.
Pada Pilihan Raya Umum ke-14 yang bakal diadakan tidak lama lagi, PKR sudah pasti akan mempertahankan kubu kuatnya di Permatang Pauh serta kerusi majoriti Melayu di Nibong Tebal dan Bayan Baru.

Parti reformasi itu juga akan bertanding di Balik Pulau, yang dimenangi oleh Barisan Nasional dalam PRU yang lalu sementara PPBM pula hanya akan bertanding di Tasek Gelugor.

Dalam kenyataan itu juga, penganalisa upahan DAPigs menganggap PKR sudah mantap di Pulau Pinang dimana ianya juga merupakan negeri kelahiran Si Ketua Penipu itu sebelum ini.

Ahad lalu, Pakatan Haprak mengumumkan PPBM akan bertanding di 52 kerusi Parlimen di Semenanjung Malaysia, manakala PKR 51 kerusi, DAPigs 35 kerusi dan PAN hanya mendapat 27 kerusi.

Konvensyen Pakatan Haprak itu juga turut mengumumkan nama Pengerusi PPBM, Tun Mahathir sebagai calon Perdana Menteri, sementara mencari jalan membebaskan Si Ketua Penipi itu untuk membolehkannya kembali aktif politik dan mengambil alih jawatan itu tersebut!!!
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping