Rabu, Februari 07, 2018

Selepas desakan demi desakan dibuat oleh rakan seperjuangan dalam Pakatan ke atas Si Menteri Besar Selangor tu sebelum ini, akhirnya dia mengaku kesilapan yang telah dilakukan.

Ternyata bahawa sebelum ini, Si Azmin Ali tu telah GAGAL untuk menangani polemik Politik yang berkaitan dengan isu pembahagian kerusi DUN dikalangan puak Pakatan di Selangor.

Sebaliknya, isu yang dibangkitkan oleh rakan gabungan PKR itu menjadi bahan perbualan dan pertikaian hangat dikalangan netizen serta pengikut - pengikut Pakatan Haprak tu secara terbuka.

Mereka rata - rata memberikan gambaran bahawa tindakan Pengerusi Pakatan Selangor yang tidak mengendahkan desakan PAN sebelum ini sebagai seorang pemimpin yang sombong.

Malah, apabila Si Azmin Ali tu menuduh PAN sebagai sebuah parti yang tidak beramanah, ianya menjadikan keadaan bertambah buruk dan memperlihatkan keangkuhan Menteri Besar itu.

Tambahan pula, ada dikalangan pengikut - pengikut PAN yang mendakwa, tindakan Si Azmin Ali itu didorong oleh pendiriannya yang mahu berunding dengan PAS bagi menghadapi PRU.

Mungkin pada mulanya, Si Azmin Ali tu ingat dia boleh menang dan mengekalkan kedudukannya tanpa sokongan dari DAPigs dan PAN dengan mengharapkan sokongan dari PAS.

Namun hakikatnya, Si Azmin Ali tu perlu sedar bahawa dia tidak akan dapat kekal menjadi Menteri Besar Selangor sekiranya dia meminggirkan kedua - dua parti yang bergabung dengan PKR.

Maka sebab itu Si Azmin Ali tu terpaksa mengakui kesilapan yang telah dilakukan dan menyatakan bahawa dia sedia memanggil kedua - dua parti gabungan Pakatan itu untuk berunding.

Katanya, rundingan berhubung isu pembahagian kerusi DUN dikalangan puak Pakatan Haprak tu di Selangor akan diadakan hari ini setelah dia didesak oleh DAPigs dan PAN secara terbuka.

Pokok pangkalnya, tindakan Si Azmin ni secara tidak lansung membuktikan bahawa dia seorang yang Sombong dan Angkuh sehingga sanggup mengenepikan kepentingan bersama. Tapi bila kedudukan dia sendiri mula tergugat, mula la dia menggelupor tak tentu arah!!!
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping