Rabu, Februari 07, 2018

Alhamdulillah. Akhirnya, berbaloi juga perjuangan yang dibawa oleh Si Rafizi selama hari ini. Setidak - tidaknya, Si Rafizi tu perlu rasa bangga dengan keputusan yang telah diumumkan.

Kalau diikutkan, selama hari ini Si Rafizi tu sering kali terlepas dari sebarang tindakan undang - undang biarpun dia didapati bersalah kerana menabur fitnah terhadap orang lain.

Setiap kali dia dihadapkan ke mahkamah, Si Rafizi tu sering kali menggunakan kaedah menyelesaikan kes itu diluar mahkamah supaya dia tidak perlu meringkuk dalam penjara.

Namun kali ini, Si Rafizi tu tidak boleh melepaskan diri apabila mahkamah menjatuhkan hukuman penjara selama 30 bulan diatas kesalahan membocorkan rahsia dibawah Akta BAFIA.

Hakim Zamri Bakar turut menjatuhkan hukuman sama terhadap bekas kerani bank, Johari Mohamad selepas didapati bersalah bersubahat dengan Mohd Rafizi yang juga anggota Parlimen Pandan.

Zamri menjatuhkan hukuman itu selepas pembelaan Si Rafizi dan Johari gagal menimbulkan keraguan munasabah terhadap kes pendakwaan yang dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya Lailawati Ali.

Mahkamah bagaimanapun membenarkan penangguhan pelaksanaan hukuman ke atas Rafizi sementara menunggu proses rayuan yang telah difailkan oleh peguamnya dan juga Johari.

Namun, Rafizi tetap hilang kelayakannya untuk bertanding dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang kerana telah didapati bersalah mendedahkan dokumen laporan Pengauditan 1MDB.

Jadi tak hairan la kenapa sejak kebelakangan ini Si Rafizi tu banyak mendiamkan diri dari membuat dakwaan sepertimana yang biasa dilakukan. Dan yang pasti, keputusan itu sudah tentu disambut dengan gembira oleh kartel Azmin yang memang tak sudak dengan Si Rafizi ni!!!
Categories: ,

5 ulasan:

  1. Atok Mahathir dg nenek Semah tak pi pasang lilin ke malam ni

    BalasPadam
  2. anak tupai jatuh ke tanah
    sebab terlajak manggak..

    BalasPadam
  3. membusuk la ko dlm penjara, sesuai dgn hati perut ko yg mmg busuk kohong..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping